ارتباط بین دست خط و شخصیت؛ دلیل بد خطی افراد باهوش

 

با شناخت ارتباط بین دست خط و شخصیت، راز های افراد را برملا کنید. شرلوک هلمز عزیز که معرف حضورتان هست، این بزرگوار یک پرونده به نام پرونده بوهیمیا را بر اساس دست‌‌خط متهم کشف کرد. (البته نه تمام بخش‌هایش را.) نکته‌ی جالب ماجرا این است که شرلوک هلمز کار خاصی نکرده است و رشته‌ای به نام graphology وجود دارد! اما رابطه دست خط با شخصیت چیست؟ مثلا کسی هست که بتواند از روی دست‌ خط ما، فاصله‌ای که بین کلمات می‌گذاریم، دقت و حواسمان در گذاشتن نقطه‌ها سرجایشان به هوش ما پی ببرد؟ روانشناسی دست خط یکی از موارد جالبی است که می‌شود سراغش رفت و ساعت‌ها راجع به آن گپ زد؛ خب دوست دارید یک ناخنک کوچک به این ماجرای جالب بزنید؟

باهوش‌ها دست خط بهتری دارند؟؛ رابطه دست خط با، هوش

هیچ کجای دنیا این نظریه اثبات نشده است که باهوش‌ها لزوما آدم‌های خوش‌خطی هستند. اما رابطه دست خط با هوش هم رابطه ظریفی است. این پایین چند مورد و مثال آوردیم که شاید جالب باشد:
• بسیاری از افرادی که خط ساده و بی‌تکلفی دارند، اهل شکسته‌نویسی‌های خاص نیستند و در یک کلام زیبایی را در سادگی می‌بینند، به عنوان افرادی با استعدادهای پرورش‌یافته طبقه‌‌بندی می‌شوند.
• از طرف دیگر اگر کلمه‌ها را جدا از هم می‌نویسید، و خلاصه حسابی دل به فضای باز بین کلمه‌‌ها می‌دهید، می‌توانید اسمتان را در لیست خلاق‌ها بنویسید.
• اگر هم دوست دارید کلمات را مثل مورچه پشت سرهم ردیف کنید، ولی همین مورچه‌ها را بسیار با نظم و ترتیب کنار هم می‌نشانید، خب وقتش است که خودتان را به عنوان یکی از انسان‌‌های باهوش دارای قوه درک و استدلال تصور کنید.

ارتباط دست خط و شخصیت

بگو چگونه می‌نویسی تا بخوانمت؛ رابطه دست خط با شخصیت

شاید بد نباشد چند لحظه‌ای آن کلاه شرلوک هلمز را روی سرمان بگذاریم، تا ببینیم از چند خط نوشته چه چیزهایی را می‌توان کشف کرد. وقتی یک برگه کاغذ یا دفتر  جلوی دستمان قرار می‌گیرد، معمولا باید به اندازه کلمات، صعودی یا نزولی نوشته‌شدنشان، فاصله حروف از یکدیگر و از حاشیه صفحه و کلی نکته ریز و درشت توجه کنیم. این موارد می‌توانند چه چیزهایی را به ما نشان بدهند؟

نوع حک شدن کلمات روی کاغذ و روانشناسی دست خط

اگر نویسنده خودکار یا مداد و اتود را تا جان در بدن داشته روی کاغذ فشار داده است طوری‌که جای کلمات روی دو سه صفحه بعد هم افتاده است، احتمالا با یک فرد حساس و عاطفی روبه‌رو هستیم. اما اگر کلمات خیلی ملایم روی کاغذ نقش بستند، نویسنده ما کنترل احساساتش را به دست گرفته است و احتمالا قوه درک و حافظه خوبی هم دارد. در نهایت هم ممکن است کلمات انقدر کمرنگ روی کاغذ نوشته شده باشند که برای خواندنشان نیاز به نور مریی‌کننده داشته باشید، در این صورت می‌توانید روی درونگرایی نویسنده حساب کنید.

شخصیت شناسی با دست خط

ابعاد و انحنای کلمات در روانشناسی دست خط

اگر کلمات یک متن مثل توده بخار دائم به سمت بالا در حال صعود هستند، خب نویسنده شما روحیه شاد و خوش‌بینی دارد. اما اگر کلماتش با نیروی جاذبه همراه می‌شوند و دائم پایین می‌روند، شاید نویسنده متن کمی دلسرد و خسته شده باشد. گاهی هم نویسنده چنان اعتماد به نفس بالا و ذوق و شوقی دارد که خطوطش درهم و برهم و متمایل به سمت راست است. اما گاهی کلمات به چپ متمایل می‌شوند، اینجاست که شما با فردی که دوست دارد احساساتش را پنهان کند، مواجه هستید.
کلماتی که بزرگ نوشته می‌شوند، نشانه برونگرایی نویسنده هستند. این وسط گاهی نویسنده بین این کلمات به اندازه یک اتوبوس فاصله می‌گذارد، این اصلا بد نیست و نشان می‌دهد نویسنده شما حسابی سخاوتمند است. گاهی هم کلمات حسابی کوچک هستند. اشکالی ندارد، شما با یک نویسنده درونگرا روبه‌رو هستید که اگر با نظم کلماتش را نوشته، می‌توانید روی دقت و وسواسش برای کار بهتر حساب کنید.

 نقش نوشت‌افزار بر دست خط

فرض کنید که شما سر یک کلاس مهم یا یک کنفرانس هستید. یا حتی می‌خواهید پایه‌پای مربی آَشپزی تلوزیون، دستور پخت کیک را بنویسید. اینجا دیگر دست خط شما نشان دهنده شخصیت شما نیست. بلکه شما فقط مشغول نوشتن به ساده‌ترین شکل ممکن هستید. به شکلی دستتان بعد از چند دقیقه نوشتن خسته نشود.

نقش نوشت افزار بر دست خط
اینجاست که پای کیفیت نوشت افزار به ماجرا باز می‌شود. با این اوصاف بهتر است هنگام نوشت افزار به این موارد دقت کنید:
خودکار و روان نویسی که استفاده می‌کنید، باید کاملا بین انگشت‌های قرار بگیرد، طوری که انگشت‌ها زیاد خم نشوند و بتوانید با کمترین فشار، بنویسید.
• موقع خرید خودکار و خودنویس، حواستان به نوک آن‌ها باشد، خودکار و خودنویسی که زیادی پهن بنویسد یا زیادی نازک باشد، خودبه‌خود باعث بدخطی می‌شود.
• جوهر خودکار و خودنویس هم نباید مثل رود روان باشد، سراغ محصولات با کیفیت بروید تا بعدا مجبور نشوید از میان کوهی از جوهر مطالب را بخوانید.
• کاغذ مورد استفاده هم نباید انقدر نازک باشد که با یک فشار ساده سوراخ بشود. رنگ کاغذها و لطافت دفتری که استفاده می‌کنید هم می‌تواند روی خوش خطی‌تان تاثیر بگذارد و هم باعث بشود که به نوشتن و مطالعه علاقه‌مندتر بشوید.

 ایستگاه پایانی

واقعیت ماجرا این است که رابطه دست خط با هوش در روانشناسی دست خط یک‌طرف ماجراست و استفاده کردن از نوشت افزار خوب هم طرف یگر ماجرا. در واقع حتی ادیسون با آن همه هوش هم بدون داشتن سیم و مفتول درست و درمان نمی‌توانست هیچ اختراعی انجام بدهد. گیم افزار در بخش لوازم تحریر تلاش کرده است تا نوشت‌افزار با کیفیتی ارائه بدهد تا با کمکش بتوانید هم با اعتماد به نفس بیشتری بنویسد، هم خوش‌خط‌تر شوید و در نهایت از نوشتن لذت ببرید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

۶ راهکار برای خوش خط شدن

با خودکار دست خطت رو خوب کن.

انتخاب بهترین نوشت افزار برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته