انتخاب بهترین نوشت افزار برای کودکان

انتخاب بهترین نوشت افزار برای کودکان

همانطور که می‌دانید تهیه نوشت‌افزار کودکان اولین گام در تربیت و آموزش آن‌ها است. یکی از نکاتی که هنگام خرید لوازم تحریر باید به آن توجه کنید. این است که باید نوشت‌افزاری که برای فرزندتان تهیه می‌کنید. متناسب با سن آن‌ها باشد. مثلا برای بچه‌های با سنین پایین، از نوشت‌افزار‌هایی با رعایت نکات ایمنی و بی خطر همراه با طراحی، رنگبندی شاد و متنوع استفاده شود. و همچنین از کیفیت بالایی برخوردار باشند که در حین استفاده از این لوازم برای سطح  پوست کودکان شما حساسیتی، ایجاد نشود. و استفاده از این نوشت‌افزارها برایشان راحت و خیلی زود خراب و بلا استفاده نگردد.

تاثیر نوشت‌افزار بر احساس شادی کودکان

کودکان شاد از سلامت و انرژی بیشتری برخوردار هستند. که این احساس شادی و رضایت به آن‌ها انگیزه مضاعفی می‌دهد که بتوانند کارهایشان را به نحو‌ احسن انجام دهند. و در مواجه با مشکلات به دنبال راه‌حل مناسب باشند. والدین می‌توانند با تهیه نوشت‌افزار مناسب برای کودکان خود حس رویا‌ پردازی را در آنان پرورش دهند. با فراهم آوردن زمینه شادی برای فرزندان خود، آن‌ها را یک قدم به رسیدن موفقیت نزدیک‌تر کنند.

در هنگام خرید نوشت‌افزار کودکان حتما به سلیقه‌ی آن‌ها احترام بگذارید و اجازه دهید. که لوازم تحریر را متناسب با روحیات و علاقه‌مندی‌های خودشان انتخاب کنند این کار مهارت انتخاب صحیح را در کودکان تقویت می‌کند. باعث می‌شود برای انتخاب دیگر، کالاهای مورد نیاز آمادگی لازم را کسب نمایند.

ارتباط نوشت افزار با پرورش رشد و استعداد کودک

[اغلب روانشناسان در سرتاسر دنیا معتقدند که ارتباط ویژه‌ای بین انتخاب نوشت‌افزار مناسب و پرورش رشد کودکان وجود دارد:

گاهی اوقات خریدن یک مداد، خودکار جدید، یک دفتر و یا یک بسته مدادرنگی با روحیات افراد می‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند. عطر خوشی که دفتر مشق و مداد جدید می‌دهد و تمیزی و نو بودن لوازم تحریر می‌تواند این احساس را در کودک ایجاد کند که از طریق این دفتر مشق، می‌تواند خلاقیت‌های خود را آشکار کند. از دیگر عواملی که می‌توان از تأثیر نوشت‌افزارها بر روان و شخصیت کودکان اشاره کرد. احساس استقلالی هست که به آن‌ها منتقل می‌شود. کودکان با شخصیت‌های کارتونی ارتباط برقرار می‌کنند؛ با آن‌ها خو می‌گیرند و به کاراکتر آن‌ها جان می‌بخشند و زندگی می‌کنند.

گاهی اوقات یک شخصیت کارتونی تاثیر زیادی روی ذهن کودکان می‌گذارد. به طوری که از این شخصیت کارتونی در ذهن خودشان قهرمان می‎‌‌‌سازند و به شدت علاقه دارند. از لوگو این شخصیت کارتونی در تمامی نوشت‌افزارهای خود استفاده کنند. و زمانی که تصویر این شخصیت‌های کارتونی که طرفدارشان هستند بروی لوازم تحریرشان هک شده باشد. احساس عزت نفس بالاتری دارند و از استفاده این مدل نوشت‌افزار لذت فراوانی می‌برند که این احساس در پرورش رشد ذهنی و شکوفایی خلاقیت کودکان اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل هنگام خرید نوشت‌افزار کودکان باید با دقت بسیار این لوازم را انتخاب نمود. باید در نظر داشته باشید؛ نوشت‌افزاری که کودک شما انتخاب می‌کند. بیانگر شخصیت اوست و در شکل‌گیری هویت او در آینده نقش بسزایی دارد.

یکی از جذابیت‌های شروع سال تحصیلی خرید لوازم‌تحریر جدید است. هر زمان که این لحظات شیرین یادمان می آید.  رنگ‌ها و طرح‌های متنوع نوشت‌افزارها در خاطر ما تداعی می‌شود. درمیان همه‌ی نوشت‌افزارها که وجود دارند مدادمشکی و قرمز از اولویت بالاتری برخوردار است که با کمترین هزینه می‌توان این ابزار کاربردی را تهیه کرد. پاک‌کن و مداد تراش هم دو جز جدانشدنی از نوشت‌افزارهای دیگر هستند. که همه‌ی دانش‌آموزان همیشه به این ابزار نیاز دارند.

اولویت بعدی در تهیه نوشت‌افزارها دفترها هستند که برای نوشتن و تمرین درس‌های مختلف باید از دفترهای مخصوص به خود استفاده شود. مثلا دفتر یک خط برای دفتر مشق دفتر بدون خط نقاشی دفتر زبان و….. مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانش‌آموزان مقاطع درس چهارم به بالا از خودکار برای نوشتن استفاده می‌کنند و امروزه این ابزار کاربردی تنوع بالایی دارد.

معرفی نوشت‌افزار‌های محبوب در گیم‌افزار:

دفترهای فانتزی: این دفترها دارای جلدی با طرح‌های جذاب و دلنشین هستند و رنگ و طرح کاغذهای آن‌ها نیز با دفتر معمولی متفاوت است. خودکار رنگی، ژله‌ای، اکلیلی و….که تنوع رنگ‌ها و نوک ظریف این خودکارها جلوه‌ی خاصی به دست خط شما می‌بخشد. ابزار بعدی نوشت‌افزار که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد لوازم ترسیم و طراحی است مثل خط‌کش گونیا نقاله و پرگار. یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای دانش‌آموزان جامدادی است. که برای نگهداری و سر و سامان دادن نوشت‌افزارهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به نوع کاربردهایی که  انواع وسایل مدرسه دارند انواع مختلفی دارند. یکی دیگر از نوشت‌افزارهای محبوب برای دانش‌آموزان مدادرنگی‌ است که با توجه به کاربرد‌شان انواع مختلفی دارند و تعداد طیف‌های رنگی مدادرنگی‌ها مختلف است.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

نکاتی مهم برای تهیه لوازم تحریر

لوازم تحریر کلاس اول تا ششم

لوازم تحریر کلاس هفتم تا نهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته