بهترین لوازم تحریر برای چپ دست ها

بهترنی لوازم تحریر برای چپ دست ها

جهت آشنایی با بهترین لوازم تحریر برای چپ دست ها با ما همراه شوید. با توجه به اینکه 10 درصد از جمعیت جهان چپ دست هستند، زمان آن فرا رسیده است که جهان بپذیرد که از هر 10 نفر یک نفر با دست چپ خود می نویسد و باید همه اشیاء را با در نظر گرفتن این واقعیت طراحی کنند. اگر چپ دست هستید، ممکن است که در استفاده از لوازم تحریر فانتزی  به دلیل طراحی آنها، مشکلاتی داشته باشید یا به خاطر نوشتن با دست چپ و استفاده از نوشت افزار نا مرغوب دستتان جوهری شود، با ما همراه شوید تا ابزار هایی برای نوشتن معرفی کنیم که بهترین گزینه برای شماست.

چالش های رایج چپ دست ها

هنگامی که شما یک فرد چپ دست هستید که از ابزارهای نوشتاری استفاده می کنید که برای راست دست ها ساخته شده است ممکن  با چالش هایی مانند جریان ناقص جوهر، نوشتن خش دار، لکه دار شدن جوهر روی کاغذ و گرفتگی دست مواجه شوید. این چالش‌ها می‌توانند به‌طور باورنکردنی خسته‌کننده باشند به‌ویژه برای کسانی که عاشق نوشتن با خودکار هستند، زیرا این ابزار نوشتن می‌تواند بیشترین مشکلات را ایجاد کند.

بهترین لوازم تحریر مناسب چپ دست ها

به دلیل تمرکز سیستم‌ها و ابزارهای نوشتاری بر راست‌دست‌ها، بسیاری از چپ‌دست‌ها از سنین پایین آموزش دست‌خط مناسبی نمی بینند. در عوض، بسیاری از چپ دست ها حداقل با یکی از چالش های زیر  در هنگام استفاده از لوازم تحریر دست و پنجه نرم می کنند:

  • لک جوهر یا گرافیت
  • جریان جوهر ضعیف
  • صحافی بد دفترها که با عث دست خط بد می شوند.
  • گرفتگی و خستگی دست

خوشبختانه، بسیاری از شرکت های لوازم التحریر متوجه مشکلاتی شده اند که نویسندگان چپ دست با آن مواجه هستند. امروزه، ابزارهای نوشتاری، ندفترها و ابزارهای زیادی وجود دارد که برای افراد چپ‌دست طراحی شده‌اند. تا زمانی که ابزار نوشتن یا دفتر یادداشت مورد نظر دارای ویژگی های مناسب باشد، می تواند زندگی شما را به میزان قابل توجهی آسان کند.

معرفی لوازم تحریر مناسب چپ دست ها:

در گذشته بیشتر لوازم تحریر که تولید و طراحی می شد برای افراد راست دست مناسب بود و نوشت افزار و دفتر برای چپ دست ها تولید نمی شد که ناخوشایند بود اما امروزه خودکارهایی با رنگ ها و مدل های متنوع برای چپ دست ها وجود دارد. یک راست دست هنگام نوشتن با خودکارهای راست دست می تواند خط مستقیم را کاملاً بکشد، اما اگر یک فرد چپ دست با خودکار راست دست بنویسد، باید خودکار را از چپ به راست فشار دهد. مسلماً این کار به دست نویسنده فشار وارد می کند و در دراز مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود. در ادامه به معرفی محصولاتی که مناسب چپ دست ها است می پردازیم:

 

بهترین مداد برای چپ دست ها

مداد:

همیشه مداد سیاه جز بهترین و راحت ترین نوشت افزار به حساب می آید. که همه افراد در تمام سنین حتی افراد چپ دست به را حتی می توانند از آن ها استفاده کنند. این ابزار می تواند انتخابی مناسب برای کسانی باشد که در نوشتن مشکل دارند یا به سختی می نویسند. این مداد ها سبک و خوش دست بوده برای همین نوشتن با آن ها بسیار راحت است.

پرمصرف ترین مدادهای مشکی با نام HB به معنی (سخت و مشکی) شناخته می شوند. این محصول یکی از پرطرفدارترین انواع لوازم التحریر مانند پاک کن های موجود در بازار است که برای تمامی فعالیت ها مانند نوشتن و طراحی استفاده می شود. برای تولید هسته این محصولات از ترکیبات خاک رس و گرافیت استفاده می شود. و به همین دلیل با استفاده از این محصول مقدار متناسبی سیاهی روی کاغذ ایجاد می شود.

اتود:

مدادنوکی و اتود با بدنه پلاستیکی یا فلزی شبیه به خودکار تولید می‌شوند. اتود از مغزهای گرافیتی قابل تعویض استفاده می‌کنند که با تعویض آن‌ها بهتر نوشته می‌شوند. مدادنوکی به شما این امکان را می‌دهند که از مغزهای گرافیتی نازک‌تر استفاده کنید و در نتیجه خطوط بسیار نازک‌تری به دست آورید. این محصولات برای نوشتن طولانی مدت افراد چپ دست  بسیار مناسب است.

اتود و مداد نوکی ها جایگزین مناسبی برای خودکار و مداد هستند. این مدادنوکی ها دارای طراحی منحصر به فرد است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و بدون احساس خستگی، اتود را بین انگشتان خود قرار دهید. اتود در انواع مختلفی در دسترس است که برای افراد راست دست و چپ دست مناسب است.

اتود و مداد نوکی مناسب چپ دست ها

خودکار:

خودکار لوازم تحریری پر استفاده ای است که همه جا پیدا می شود و دارای انوع مختلفی است. این محصول برای کاربرد های مختلف در مدل های منتفاوتی ساخته شده امروزه خودکار هایی به صورت انحصاری برای چپ دست ها تولید می شود که می توانند آن ها را به راحتی تهیه نمایند. خودکار در رنگ ها و طرح های مختلف موجود است. آنها همچنین ممکن است با یک نام تجاری سفارشی شوند یا یک دستگیره لاستیکی روی بدنه داشته باشند. قلم های توپی یا فشاری محبوب ترین ها هستند، اما هیچ اشکالی ندارد که هر نوع خودکاری را که دوست دارید در مجموعه خود داشته باشید.

روان نویس:

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا افراد چپ دست می توانند از روان نویس استفاده کنند وجود دارد. و در ادامه برخی از چپ دست ها به این سوال پاسخ داده اند که قادر به نوشتن با امضا نبوده و آن را غیر ممکن دانسته اند! در حالی که برخی از چپ دست ها گفته اند که سال هاست از خودنویس برای نوشتن استفاده می کنند. اما به طور کلی به نظر می رسد که جابجایی آن برای چپ دست ها به دلیل شکل سر قلم سخت باشد. شرکت های بی شماری ادعا می کنند که به طور خاص برای افراد چپ دست روان نویس طراحی کرده اند، اما تاکنون مشخص نشده است که آیا آن ها مناسب هستند یا خیر.

هنگام استفاده از روان نویس افراد چپ دست تمایل دارند که آن را با زاویه ای متفاوت از افراد راست دست حرکت دهند. یعنی برای چپ دست هایی که با قلم استاندارد یا متوسط یا پررنگ می نویسند کاملا مناسب است. با این حال برای چپ دست هایی که می خواهند از دست خط استفاده کنند، پیشنهاداتی وجود دارد، مثلاً بهتر است از دست خط با روان نویس نازک استفاده کنند. این نظریه به این دلیل پیشنهاد می شود که با قلم نازک یا خیلی نازک، خط ایجاد شده روی کاغذ بسیار نازک و جوهر مصرفی کمتر است و خیلی سریع خشک می شود.

دفتر مناسب چپ دست ها

دفتر:

دفتر یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است. که کاربردهای روزانه زیادی دارد. حتی افرادی که از لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه استفاده می کنند ممکن است همچنان علاقه مند به داشتن یک دفتر کار زیبا و جذاب باشند. آلبرت انیشتین، رونالد ریگان، لئوناردو داوینچی و بسیاری از افراد مهم دیگر از این محصول استفاده کردند. همچنین می توانید از این محصول برای ثبت موارد و اتفاقات مهم زندگی خود استفاده کنید.

برای چه هدفی از این محصول استفاده می کنید؟ آیا تکالیف خود را انجام می دهید؟ یا ایده های خود را برای فیلمنامه، رمان یا شعری که روزی می نویسید در دفترچه یادداشت می نویسید؟ یادداشت کردن افکار و ایده ها برای یک پروژه خاص؟ یا فقط جایی می خواهید که لیست کارهایتان یا لیست خرید خود را یادداشت کنید؟ برخی از افراد مسائل خصوصی خود را در دفتر یادداشت نمی نویسند. آنها فقط مسائل مربوط به شغل خود یا جلساتی را که در آن شرکت کرده اند یادداشت می کنند. برخی دیگر از این محصول به عنوان ابزاری برای ثبت بسیاری از ایده ها در ذهن خود استفاده می کنند. استفاده کنید. با توجه به هدفی که از خرید دفتر در نظر دارید، بهترین نوع محصول را انتخاب کنید.

سخن آخر:

چپ دستی به معنای بدخط و نوشته های ناخوانا نیست. امروزه حتی بسیاری از نوشت افزارها نیز با توجه به ارگونومی افراد چپ دست طراحی و ساخته می شوند، اما نکته مهم این است که تفاوت بین راست و چپ دست را در نوشتن بیاموزید و سعی کنید با استفاده از تکنیک های ابتدایی و مناسب، دست خط خود را بهبود ببخشید. شاید در هر کلاس مدرسه دو یا سه دانش آموز چپ دست باشند که در نگاه اول تعداد کمی است اما در مدرسه ای با 10 کلاس مختلف این تعداد به بیش از 30 نفر می رسد. بنابراین به معلمانی نیاز داریم که به جای آموزش شیوه های قدیمی مناسب راست دست ها، روش های صحیح نگارش را به افراد چپ دست آموزش دهند و این امر نیازمند دانش و تجربه استادان خوشنویسی است.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

معرفی انواع مداد طراحی همراه با تفاوت هایشان

دلیل بد خطی افراد باهوش

۶ راهکار برای خوش خط شدن

تفاوت مدادرنگی پلی ‌کروم با معمولی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته