ویژگی‌ های یک کوله‌ پشتی خوب چیست؟

ویژگی های یک کوله پشتی خوب چیست
کوله پشتی یکی از کیف‌های مناسبی است که دانشجویان، دانش‌آموزان و افراد زیادی از آن استفاده می‌نمایند. یک کوله پشتی خوب باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد.

هنگام خرید کوله پشتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

علاوه بر ظاهر زیبا، ویژگی‌هایی مانند کیفیت، قیمت و… نیز حائز اهمیت خواهند بود. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید کوله پشتی کمی وسواس به خرج دهید. در ادامه به ویژگی‌های مهمی اشاره خواهیم کرد که هنگام خرید کوله پشتی باید به آنها توجه نمایید.

1.به سایز کوله پشتی توجه کنید.

یک کوله پشتی خوب باید بر اساس سایزهای استاندارد تولید شده باشد. در وهله اول شاید کوله پشتی‌های بزرگ بسیار خوب و مناسب به نظر برسند. با این وجود کیفیت کوله پشتی‌ها هیچ ارتباطی به بزرگ یا کوچک بودن آنها نخواهد داشت. علاوه بر این گاهی اوقات کوله پشتی‌ها بدون توجه به سایز استاندارد تولید می‌شوند و همین موضوع می‌تواند موجب بروز مشکلات زیادی شود. به عنوان مثال کوله پشتی‌های بسیار بزرگ به مرور زمان می‌توانند موجب آسیب رسیدن به شانه‌های شما شوند.

2.جنس کوله پشتی مهم است.

هنگام خرید کوله پشتی، جنس آن را به خوبی بررسی کنید. کوله پشتی‌هایی که از جنس خوب تولید می‌شوند قابل شستشو خواهند بود. به علاوه پس از شستشو تغییر رنگ نخواهند داد. امروزه بیشتر کوله پشتی‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس کتان یا پلی استر هستند. علاوه بر این برای تولید کیف و کوله می‌توان از پارچه، چرم و برزنت نیز استفاده کرد. کوله پشتی‌هایی که از جنس کتان می‌باشند تنوع رنگی بسیار زیادی نخواهند داشت‌. با این وجود از نظر دوام و کیفیت بسیار مطلوب خواهند بود. اگر دوست دارید کیف شما ضد آب باشد باید کیفی را انتخاب کنید که از جنس پلی استر تولید شده باشد. به همان میزان که جنس کیف شما بهتر باشد دوام آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به علاوه حمل و نقل کوله پشتی‌های انعطاف پذیر آسان‌تر نیز خواهد بود.

3.کوله پشتی خوب باید سبک باشد.

هنگام خرید کیف و کوله به جیب‌های آن توجه داشته باشید. هنگام خرید کوله پشتی داخل آن را به خوبی بررسی نمایید. جیب‌های کوله پشتی می‌توانند کاربردهای فراوانی داشته باشند. به همین دلیل وجود جیب در داخل و بیرون کوله پشتی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. با استفاده از جیب‌های کوله پشتی وسایل شما به خوبی دسته‌بندی خواهند شد. به وسیله‌ی جیب‌های موجود در کوله پشتی می‌توان پول، کلید، تلفن همراه و… را به خوبی مرتب کرد. علاوه بر این امکان جستجوی وسایل کوچک نیز آسان‌تر خواهد شد.

بهترین انواع کوله پشتی

  • کیفیت زیپ‌های کوله پشتی اهمیت فراوانی خواهند داشت.

زیپ‌های کوله پشتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شوند. بهتر است هنگام خرید کوله پشتی ابتدا زیپ‌های آن را چند بار باز و بسته نمایید. زیپ‌های فلزی کیفیت بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل سعی کنید هنگام خرید کوله پشتی، جنس زیپ را نیز بررسی کنید. از روان بودن زیپ‌ها اطمینان حاصل کنید. به علاوه این نکته مهم را نیز فراموش نکنید که زیپ‌های پلاستیکی کیفیت بالایی نخواهند داشت و معمولا غیر قابل تعویض خواهند بود.

  • کمربند اضافه یک مزیت محسوب می‌شود.

هنگام خرید کوله پشتی باید توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما کمربند اضافه نیز داشته باشد. با وجود اینکه کمربند اضافه ضروری نمی‌باشد اما جزء مزیت‌های یک کوله پشتی خوب به حساب می‌آید. چرا که با استفاده از کمربند اضافه می‌توان وزن وارد شده به شانه‌ها را کمتر کرد. علاوه بر این کمربند کوله پشتی دور کمر بسته خواهد شد و به همین دلیل امکان آسیب رسیدن به بند‌های کوله پشتی نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

4.هنگام خرید کوله پشتی بندهای آن را امتحان کنید.

به جز کوله پشتی‌های یک طرفه، سایر کوله پشتی‌ها با دو بند تولید می‌شوند. معمولاً پهنای بند کوله پشتی بین ۵ تا ۷ سانتی متر خواهد بود. در تولید بند کوله پشتی از مواد نرم و انعطاف‌پذیری استفاده خواهد شد تا جلوی آسیب رسیدن به شانه‌های شما گرفته شود. در تولید برخی از بندهای کوله پشتی از پدهای مخصوص نیز استفاده می‌شود.

در خرید آنلاین کوله پشتی به آپشن‌های اضافی توجه نمایید.

هنگام خرید آنلاین کوله پشتی به مزیت‌های منحصر به فرد آن نیز توجه کنید‌. برخی از کوله پشتی‌ها دارای فریم جداگانه در قسمت پشتی می‌باشند. علاوه بر این قابلیت نصب کیسه آب را نیز خواهند داشت. این مدل از کوله پشتی‌ها برای سفرهای برون شهری یا کوهنوردی نیز انتخاب بسیار خوبی محسوب خواهند شد. وجود جای فلاسک یا قمقمه نیز از دیگر مزیت‌هایی هستند که در کوله‌های خاصی وجود دارند.

جمع بندی

با خرید آنلاین کوله پشتی‌های استاندارد و بادوام، می‌توان تا چندین سال از مزیت‌های فوق العاده آنها استفاده نمود‌. این در حالی است که کوله‌های بی کیفیتی نیز در بازار وجود دارند که استفاده چندانی نخواهند داشت‌.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

راهنمای خرید کوله پشتی

از کجا کوله پشتی مدرسه بخرم؟

نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مدرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته