راهنمای خرید کوله پشتی

راهنمای خرید کوله پشتی

برای آشنایی با راهنمای خرید کوله پشتی با ما همراه شوید. اگر مارکوپولو به این دوران می‌آمد و با انواع کوله پشتی خوب و استاندارد آشنا می‌شد. احتمالا آن سفرهای معروفش را کمی بیشتر ادامه می‌داد. این یک واقعیت است که انواع کوله پشتی‌ها توانستند سفر و تحصیل را برای بیشتر ما راحت‌تر کنند. و گرنه کداممان حوصله داشتیم لپ‌تاپ در دست و جزوه و کتاب در دست دیگر راهی کلاس و دانشگاه و اداره شویم؟
اما جنس و اندازه کوله استاندارد باید چطور باشد که بعد از چند وقت دوستی با کوله‌پشتی، رفیق نیمه‌راه نشویم. و عطای کوله داشتن را به لقای سلامت ستون فقراتمان نبخشیم؟
اصلا چطور می‌توانیم کوله پشتی مناسب از نظر سن و ابعاد مناسب را پیدا کنیم؟ همراهمان باشید تا سری به دنیای رنگارنگ کوله پشتی‌ها بزنیم.

کوله پشتی خوب و استاندارد از نظر کاربرد

کوله‌پشتی‌ها بسیار سفت و سخت به ضرب‌المثل «هر کوله را بهر کاری ساختند» معتقدند. برای همین اول از همه تکلیفتان را با کاربرد کیف و کوله معلوم کنید. البته این وسط کوله‌پشتی‌های همه‌کاره‌ای هم هستند که می‌توانند همراه شما در محل کار و دانشگاه و مسافرت باشند. اما با تمام این اوصاف اجازه بدهید کوله‌پشتی‌ها را بر اساس نیازهای گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنیم.

کوله پشتی های مناسب کودکان و بچه ها

کوله‌پشتی مناسب بچه‌ها:

بچه‌ها معمولاً در سنی هستند که هنوز اسکلتشان آن‌چنان محکم نشده است و اصطلاحاً در سن رشد هستند. برای همین باید کوله‌پشتی‌ای بخریم که ضمن سبک بودن، ویژگی‌های آرگانومیک مناسب مثل پشتی بالشتی، بند پهن و حتی بند کوچک کمری را داشته باشد.

از طرف دیگر کدام بچه‌ای است که از رنگ‌های شاد استقبال نکند؟ پس یک کوله‌پشتی با رنگ پاستلی و طرح فانتزی همان چیزی است که کودک شما را عاشق مدرسه می‌کند. البته حواستان باشد که رنگی که می‌خرید.

اصطلاحا چرک‌تاب باشد، یعنی چه؟ یعنی انقدر رنگش روشن نباشد که هر هفته مجبور شوید کوله پشتی محترم را بشویید و آخر سال فقط تاروپودش باقی بماند. راحت بسته شدن زیپ‌ها، استفاده از زیپ‌های دندانه درشت در کوله‌پشتی بچه‌های کوچک‌تر هم از آن نکاتی است که بهتر است هنگام خرید کوله‌پشتی به آن دقت کنید.

بهترین کوله پشتی برای دانشجویان

کوله‌پشتی ویژه دانشجوها:

از آنجایی‌که دانشجوی بدون لپ‌تاپ مثل نویسنده بدون قلم است. هنگام خرید کوله‌ پشتی دانشجویی اول‌ از همه حواستان به بخش مخصوص لپ‌تاپ باشد. بالشتکی که در آن قسمت قرار دارد از ضربه دیدن لپ‌تاپ جلوگیری می‌کند. البته با یک ساختار داخلی درون کوله‌پشتی از برخورد سایر کتاب‌ها یا اجسام تیز با سطح بیرونی کوله‌پشتی جلوگیری می‌کند.
از طرف دیگر، کوله‌پشتی دانشجویی باید حسابی جادار باشد. چون ممکن است در یک روز عادی هم واحد آزمایشگاه داشته باشید. مجبور شوید روپوش با خودتان ببرید و هم واحد ورزش داشته باشید و یک گرم‌کن را باید در کوله‌پشتی بگذارید.
ضدآب بودن کوله‌پشتی، رنگ آن که بتوانید با لباس‌های مناسب هماهنگش کنید. بندهای پهن هم از دیگر عواملی است که خوب به آن دقت کنید.

جنس و اندازه کوله استاندار برای فعالیت‌های حرفه‌ای:

کوله پشتی مناسب سفر

اهل سفرها:

اگر اهل سفر و به‌خصوص زدن به دل کوه و طبیعت هستید، آب دستتان است زمین بگذارید. به فکر یک کوله‌پشتی سبک و ضد آب باشید که فضای کافی برای قرار دادن تمام وسایل داشته باشد. داشتن زیپ‌ها و جیب‌های متعدد هم کمک می‌کند و دیگر مجبور نیستید برای پیدا کردن شارژر و بلیت سفر، کل محتویات کیف را بیرون بریزید. بندهای اتصال کمری هم به کارتان می‌آید و بعد از کوهنوردی دچار مشکلات ستون فقرات نمی‌شوید.

 

بزرگ‌ترهای عاشق کوله‌پشتی:

اگر یک مادر خانه‌دار هستید یا حتی یک کارمند، مثلا یک خبرنگار و دوست دارید از کوله شپتی استفاده کنید. انواع کوله‌پشتی‌های کوچک و ساده برایتان مفید خواهند بود. این کوله‌پشتی‌ها کار همان کیف‌های معمولی را می‌کنند. ولی باوجود بندها و ساختار اسپرتی که دارند هم آزادی عملی بیشتری به شما می‌دهند. هم باعث می‌شوند تیپ‌تان اسپرت و جذاب باشد.

استفاده از کوله پشتی برای بزرگتر ها

ورزشکارها:

اگر برای رفتن به باشگاه یا دویدن به سراغ کوله پشتی رفتید. خوب است که از انواع سبک کوله‌پشتی استفاده کنید. حواستان به بخش ویژه‌ای که بتوانید در آن بطری آب را بگذارید باشد. نکته نهایی اینکه بندهای کوله‌پشتی را طوری بررسی و تنظیم کنید که هنگام دویدن مثل یک طبل پرسروصدا تکان نخورد و به کمر و ستون فقراتتان آسیب نزند.

بزرگ‌ترهای عاشق کوله‌پشتی:

اگر یک مادر خانه‌دار هستید یا حتی یک کارمند، مثلا یک خبرنگار و دوست دارید از کوله شپتی استفاده کنید. انواع کوله‌پشتی‌های کوچک و ساده برایتان مفید خواهند بود. این کوله‌پشتی‌ها کار همان کیف‌های معمولی را می‌کنند. ولی باوجود بندها و ساختار اسپرتی که دارند هم آزادی عملی بیشتری به شما می‌دهند. هم باعث می‌شوند تیپ‌تان اسپرت و جذاب باشد.

به‌اندازه‌ شانه‌هایت قدم بردار؛ کوله ‌پشتی مناسب از نظر سن

در راهنمای خرید کوله پشتی باید این نکته را ذکر کنیم که کوله‌پشتی مناسب باید هم‌اندازه با عرض شانه‌ها باشد. تا بتوانید بندهای پهن آن را روی شانه‌ها محکم کنید. از طرف دیگر باید ارتفاعی متناسب با قد فرد داشته باشد، تا به خاطر وسایل یا سنگینی، بار اضافه‌ای به کمر و پایین‌تنه تحمیل نشود. درواقع باید بلندی آن به‌حدی باشد که آخرین بخش کوله پشتی دقیقا روی کمر قرار بگیرد.
بر همین اساس هنگام خرید کوله پشتی علاوه بر اینکه چهارچشمی به جنس، ساختار و رنگ و روی کوله نگاه می‌کنید. بهتر یکی از چشم‌هایتان را هم برای بررسی و ابعاد کوله پشتی کنار بگذارید. ابعاد و گنجایش کوله‌پشتی را می‌توانید به دو روش اندازه‌گیری کنید. اولین روش این است که گنجایش کوله‌پشتی را بر اساس لیتر اندازه‌گیری کنید. روشی که کمی سخت است چراکه باید بعد از کلی حساب‌وکتاب با خودتان فکر کنید هر لیتر دقیقا چقدر است؟ اما روش راحت‌تر این است طول، عرض و ارتفاع کوله را اندازه بگیرید و به حجم کوله برسید.

بر اساس همین فرمول می‌توانیم کوله پشتی مناسب از نظر سن را دسته را دسته‌بندی کنیم:

• کوله‌پشتی‌ای با ارتفاع 32 سانتی‌متر و عرض 25 سانتی‌متر، در میان کوله‌پشتی‌های کوچک قرار می‌گیرد و برای کودکان سه تا پنج سال مناسب است.
• کوله‌پشتی‌ای با ارتفاع حدودی 34 سانتی‌متر و عرض 28 سانتی‌متر می‌تواند برای کودکان پنج‌تا هفت سال مناسب باشد.
• کوله‌پشتی‌هایی با ارتفاع 38 سانتی‌متر و عرض 31 سانتیمتر هم انتخابی ایدئال برای کودکان 10 تا هفت سال هستند.

 

خرید کوله پشتی خوب و استاندارد در ایستگاه پایانی

بعد از مطالعه راهنمای خرید کوله پشتی به این نتیجه می رسید که یک کوله خوب اول‌ازهمه باید متناسب با نیاز شما باشد. فضای کافی برای وسایلتان داشته و با بندهای پهن و بند کمری از سلامت شما محافظت کند. درنهایت محفظه‌های مختلف برای دسته‌بندی وسایل و تعریق مناسبی داشته باشد تا بتوانید به‌راحتی و برای روزها از آن استفاده کنید. اگر دنبال چنین کوله‌پشتی‌ای هستید، در فروشگاه گیم‌افزار قطعاً می‌توانید نمونه‌ای که کارایی مناسب و درعین‌حال استاندارد باشد، پیدا کنید. باور نمی‌کنید؟ امتحان کنید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مدرسه

ویژگی‌ های یک کوله‌ پشتی خوب چیست؟

از کجا کوله پشتی مدرسه بخرم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته