تفاوت مدادرنگی پلی ‌کروم با معمولی چیست؟

تفاوت مداد رنگی پلوکروم با معمولی

وقتی بچه بودیم داشتن یک جعبه مدادرنگی دوازده رنگ دیگر نهایت آرزویمان بود. اما این روزها دنیا تغییر کرده است. حالا حتی خود ما هم دنبال نقاشی با مداد رنگی معمولی و پلی کروم هستیم تا بتوانیم آن کتاب‌های جذاب آرامش با نقاشی را رنگ کنیم.
اما وسط بازار مداد رنگی‌ها کدام‌یک به کارمان می‌آید؟ چرا خرید بعضی از مدادرنگی‌ها کمی پرهزینه‌تر از انواع دیگر است؟ تفاوت مداد پلی کروم با معمولی چیست و اصلا مداد رنگی پلی کروم فایبرکستل چه ویژگی‌ای دارد که انقدر محبوب است؟
جواب‌های ما به این سوال‌ها را این پایین بخوانید.

رنگ‌ها به دنیا آمدند؛ آشنایی با مداد رنگی معمولی فایبر کستل

شرکت فایبرکستل یک شرکت قدیمی است که کلا به خلق رنگ علاقه دارد. مداد رنگی معمولی فایبر کستل یکی از اولین محصولات این شرکت بود که احتمالا همه شما یک‌بار با آن‌ها کار کردید.
بدنه مدادهای رنگی فایبر کستل از چوب مرغوب و مقاوم ساخته شده است و رنگ‌های خلق شده توسط مدادهای این شرکت بسیار شفاف و درخشان هستند.
این لوازم تحریر در بسته‌بندی بیست و چهار رنگ و 36 رنگ عرضه می‌شوند و برای مبتدی‌ها و افرادی که دوست دارند نقاشی معمولی اما خوش رنگ و لعابی بکشند، بسیار مناسب است.

تفاوت مداد رنگی و پلوکروم

ساختار کلی مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل:

• مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل پاس گل طلایی تیم فایبر کستل به نقاش‌های حرفه‌ای بود؛ این لوازم نقاشی علاوه بر اینکه بدنه مقاومی دارند به خاطر مغز رنگی و روغنی‌شان، تا دلتان بخواهد شفاف هستند و رنگ‌های زنده‌ای ایجاد می‌کنند. همین ساختار روغنی باعث شده است که مداد به نرمی روی کاغذ حرکت کند و نقاشی کشیدن با آن تبدیل به یکی از لذت‌های خوب زندگی بشود.
• مقاومت نوک مداد رنگی هم به خاطر اضافه شدن پوشش sv بالاست و این به معنای آن است که هنگام نقاشی لازم نیست دائم یک دستتان به مداد تراش باشد.
• شکل ظاهری مداد رنگی‌ها و فرم چوبشان، در دست گرفتن آن‌ها را بسیار راحت می‌کند و دست بعد از مدتی نقاشی خسته نمی‌شود.
• رنگ روی بدنه هم دقیقا همان رنگی است که بعد از نقاشی روی کاغذ می‌آید و دیگر نیاز نیست که اول رنگ را در جایی غیر از صفحه اصلی امتحان کنید تا با تناژ رنگ آشنا شوید.

عمق رنگ مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل:

• رنگ‌های مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل به خاطر همان بافت روغنی، بسیار شفاف و درخشان هستند. از طرف دیگر لازم نیست برای ایجاد ضخامت یا ظرافت تلاش زیادی کنید چرا که با کمی تراش دادن نوک مداد، خیلی زود می‌توانید به ضخامت دلخواهتان برسید.
• کنتراست رنگ‌ها و ایجاد عمق هم از دیگر ویژگی‌های این نوع مداد رنگی است. در واقع شما می‌توانید خطوط چند رنگ را در امتداد هم بکشید، بدون اینکه مشخص باشد از چند رنگ جداگانه استفاده کردید، امکان ایجاد سایه و هاشور زدن هم از آن فعالیت‌هایی است که می‌توانید حین نقاشی با این مداد رنگی به سراغش بروید.
• امکان طراحی هشت لایه رنگ روی یکدیگر (تا دوازه رنگ)، ایجاد خطوط و خراش در نقاشی هم از دیگر ویژگی‌های کار با این نوع مداد رنگی است. چرا که دقیقا برای همین منظور طراحی شده است.

انواع مداد رنگی پلی کروم

رنگ‌ها حرف می‌زنند؛ مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل

• مغز مدارنگی پلی کروم فایبر کستل روغنی و همراه با موم است؛ در نتیجه نقاشی‌های کشیده شده با این نوع مداد رنگی تا حدی ضد آب هستند و به این راحتی‌ها آسیب نمی‌بینند.
• در ساختار این نوع مداد رنگی از مواد شیمیایی استفاده نشده است (یا در حداقل‌ترین میزان ممکن است) از آنجایی‌که گاهی برای سایه زدن و یا حتی محو کردن خطوط نیاز است که با دست رنگ‌ها را روی کاغذ پخش کنید، هنگام استفاده از این نوع مداد رنگی خیالتان از تماس با مواد شیمیایی راحت است.
• بسته بندی مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل بسیار زیبا و شکیل است. جعبه‌های ساده برای رنگ‌های کمتر تا جعبه‌های مناسب و مقاوم برای طراحان حرفه‌ای ویژه بسته‌های 120 رنگ هم از مواردی است که باعث می‌شود وسوسه خرید این نوع مداد رنگی بیشتر شود.

تفاوت مداد پلی کروم با معمولی در چیست؟

• کیفیت مدادهای پلی کروم با انواع مداد رنگی معمول بسیار متفاوت است. مدادهای معمولی آن لایه روغنی اضافه شده به نوک مدادهای فایبر کستل را ندارند. در نتیجه از نظر مقاومت مداد، شفافیت رنگ و همچنین امکان اضافه کردن رنگ و سایه پلی کروم‌ها در پله‌های بالاتری نسبت به انواع مداد معمولی قرار می‌گیرند.
• هزینه مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل طبیعتا بیشتر از انواع مداد معمولی است. البته این هزینه نسبت به کیفیتی که بعد از آن دریافت می‌کنید، مناسب است.
• امکان خرید انواع مداد پلی کروم فایبر کستل به صورت تکی در بعضی از فروشگاه‌ها وجود دارد و اگر مجموعه‌تان به هر دلیلی ناقص شد، می‌توانید خیلی زود، مداد مورد نظر را جایگزین کنید.

مداد رنگی پلی کروم چیست

تفاوت مداد رنگی پلی کروم با معملی در ایستگاه پایانی

نقاشی با مداد رنگی معمولی و پلی کروم دو تجربه متفاوت است. اما این به معنای آن نیست که از نقاشی با مداد رنگی معمولی لذت نمی‌برید.
در واقع با آنچه در این متن گفتیم؛ اگر تنها خواهان یک نقاشی ساده هستید و دوست ندارید زیاد هزینه کنید، مداد رنگی معمولی فایبر کستل هم می‌تواند برایتان کارایی داشته باشد و نقاشی خوش‌رنگی برایتان خلق کند.
اما اگر یک نقاش حرفه‌ای هستید یا دوست دارید خیلی زود به جمع حرفه‌ای‌ها وارد شوید، استفاده از خطوط ظریف، سایه زدن و هاشور برایتان اولویت بالایی دارد و می‌خواهید یک‌بار برای همیشه هزینه کنید، خرید مداد رنگی پلی کروم فایبر کستل گزینه مناسبی است.
برای خرید هر دو نوع مداد رنگی می‌توانید سری به فروشگاه گیم افزار بزنید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

معرفی انواع مداد طراحی همراه با تفاوت هایشان

۶ راهکار برای خوش خط شدن

ارتباط بین دست خط و شخصیت؛ دلیل بد خطی افراد باهوش

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته