بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری ؛ یک تیر و دو نشان

بهبود-روابط-اجتماعی-با-بازی-فکری

تاس می‌اندازید، مهره‌ها را یکی‌یکی جلو می‌برید. کارت‌ها دست‌به‌دست می‌شوند. یکی از بقیه جلوتر است و رقبا فقط و فقط به عقب‌انداختنش فکر می‌کنند. هر کسی یک چیزی می‌گوید و صدای شوخی و خنده هر لحظه فضا را پر می‌کند. واقعا بهتر از این نمی‌شود. هنگام انجام بازی فکری با رقیبان کنار هم می‌نشینید و چشم در چشم هم بازی می‌کنید. در این شرایط یخ روابط معمولی باز می‌شود و رابطه‌های دوستانه محکم‌تر می‌شوند. بی‌شک بازی‌های گروهی مثل بازی فکری بدون این‌که بفهمیم روی بهبود روابط، اعتماد به‌نفس و عزت نفس تاثیر مثبت دارند. در این مقاله در مورد بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری توضیح می‌دهیم و در انتها چند بازی فکری گروهی جذاب به شما معرفی می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری؛ چطور در برقراری ارتباط از این رو به آن رو شویم؟

بعضی‌ها بیشتر وقت‌ها در جمع‌ها ساکت هستند. البته خودشان دوست ندارند همیشه سکوت کنند، اما راه برقراری ارتباط با بقیه را به‌ خوبی نمی‌دانند. یکی از بهترین راه‌ها برای این افراد، تقویت روابط اجتماعی با بازی فکری است. بازی‌های فکری چطور روابط اجتماعی شما را متحول می‌کنند؟

ریشه‌دار شدن روابط با برقراری رابطه چشمی مداوم

بعضی‌ها بازی‌های گروهی آنلاین انجام می‌دهند و از پشت مانیتور با هم‌بازی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. این نوع بازی در نوع خودش لذت‌بخش است اما یک ایراد بزرگ دارد. بازیکن‌ها همدیگر را نمی‌بینند و ارتباط نزدیک و چشم‌درچشم ندارند.  پشت تماس چشمی ساده در جمع‌های کوچک چندین نکته مهم پنهان است. وقتی در جمعی ارتباط چشمی برقرار می‌کنید، از این‌که مورد توجه قرار می‌گیرید خوشحال می‌شوید. از طرفی این توجه برای سایر اعضای گروه هم ارزشمند است. رابطه شما از این طریق عمیق و صمیمی می‌شود. به‌علاوه شما می‌توانید احساسات مختلف را نیز از چهره هم بخوانید. در اصل بدون این‌که خودتان متوجه باشید، در حال تمرین و تقویت روابط اجتماعی با بازی فکری هستید.

بهترین بازی در محل کار

تقویت روابط اجتماعی با چند ساعتی فاصله گرفتن از صفحه نمایش‌های مختلف

هر روز در محل کار ساعت‌ها با کامپیوتر کار می‌کنیم، در خانه با گوشی سرگرم می‌شویم و گاهی ساعت‌ها تلویزیون می‌بینیم یا مشغول بازی‌های ویدئویی هستیم. آیا نیاز نیست گاهی این از این صفحه‌های جادویی فاصله بگیریم و با چند کارت و مهره ساده بازی کنیم؟ با این‌کار رابطه‌های قوی‌تری خواهیم داشت و در کل بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری میسر می‌شود.

رونق محافل و ایجاد شور و هیجان با انجام بازی‌های فکری

بعضی‌ها در اوقات فراغت‌شان برنامه‌ای جز دراز کشیدن و زل زدن به سقف ندارند. بعضی اوقات این بی‌برنامگی ایرادی ندارد. اما به مرور زمان از هر نظر آسیب‌زننده خواهد بود. دورهمی و بازی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اوقات فراغت باشد. با دوستان، اقوام دور هم جمع شوید، یک بازی فکری را وسط میز بگذارید و شور و هیجان را به جمع بیاورید. این سبک زندگی شما را از نظر برخوردهای اجتماعی و عاطفی به تعادل می‌رساند و باعث افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس در شما می‌شود.

بازی فکری دسته جمعی

افزایش صمیمیت و عمیق‌تر شدن دوستی‌ها؛ هدیه بازی‌های فکری

مهمانی‌ها با یک حال‌واحوال شروع می‌شوند و کمی که می‌گذرد دیگر کسی حرفی برای گفتن ندارد. مهمان‌ها کمی به هم نگاه می‌کنند و کم‌کم گوشی‌ها از داخل جیب‌ها و کیف‌ها درمی‌آیند. آخر شب هم در مسیر برگشت به این فکر می‌کنید که اصلا خوش نگذشت. چطور می‌توان این معادله کسل‌کننده را به هم زد؟ کافی است پای یک بازی فکری کارتی چندنفره وسط بیاید. آن‌وقت همه چیز عوض می‌شود. اعضا با هم ارتباط بیشتر و عمیق‌تری برقرار می‌کنند. با هم حرف می‌زنند، شوخی می‌کنند، می‌خندند و یخ روابط شکسته می‌شود. همین‌ها ارتباط و صمیمیت بین بازیکنان را بیشتر می‌کند. بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری در همین مسیر تقویت می‌شود.

تمرین هم‌فکری، برقرار ارتباط موثر و سازگاری با جمع

مهارت‌های اجتماعی مختلف مثل مهارت برقراری ارتباط با تمرین و تکرار تقویت می‌شوند. انجام بازی‌های فکری یکی از تمرین‌های موثر برای داشتن ارتباط درست و اصولی با اطرافیان است.

افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس با بازی فکری

همه ما در زندگی روزمره تحت استرس و فشارهای مختلف هستیم. بازی‌های فکری برای چند ساعتی فشار را از روی مغز ما برمی‌دارد. وقتی بازی می‌کنیم مغز به حالتی شبیه دیدن رویا پا می‌گذارد. این تغییر حالت مغز باعث بهبود خلق‌وخو، کاهش استرس و در نهایت افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس می‌شود.

روابط خوب با بازی

تزریق روحیه و اخلاق خوش با انجام بازی فکری

وقتی بازی می‌کنید و با موفقیت به مرحله پایان می‌رسید، در مغزتان دوپامین ترشح می‌شود. دوپامین خوش‌بینی، تمرکز، حافظه و انگیزه را در شما تقویت می‌کند. به‌علاوه این هورمون اخلاق و حال‌وهوای شما را هم متحول می‌کند. در نهایت هم آدم خوش‌اخلاق و سرزنده‌ای خواهید بود که می‌تواند روابط اجتماعی بهتر و قوی‌تری با بقیه برقرار کند.

معرفی 7 بازی فکری برای بهبود و تقویت روابط اجتماعی شما

بازی فکری تخته ای در برابر بقیه سرگرمی‌ها قیمت چندانی ندارند. اما می‌توانند شما را بارها و بارها شاد و سرگرم کنند و به جمع‌های فامیلی، خانوادگی و دوستانه‌تان حال‌وهوای دیگری ببخشند. در ادامه 7 بازی فکری پرطرفدار و جذاب را بهتان معرفی می‌کنیم.

1. مونوپولی؛ پول روی پول بگذارید و شاخ رقیبان را بشکنید.

مونوپولی شهرت جهانی دارد. این بازی، یکی از معروف‌ترین بازی‌ها در زمینه هوش مالی است. هدف اصلی شما و رقیبان‌تان در این بازی این است که بتوانید مرغوب‌ترین املاک را بخرید و رویشان سرمایه‌گذاری کنید. بهترین سرمایه‌گذار، بیشترین پول را جمع می‌کند و برنده بازی می‌شود. البته حواس‌تان باشد در بازی به زندان نیفتید که متاسفانه هرچه رشته‌اید پنبه می‌شود!
مونوپولی 2 تا 6 نفر آدم بالای هشت سال را برای حدود یک ساعت حسابی سرگرم می‌کند.

بازی فکری جالیز

2. جالیز؛ مثل یک کشاورز حرفه‌ای بکارید و بفروشید.

چشم‌هایتان را ببندید و وارد یک مزرعه بزرگ شوید. حالا تصور کنید یک کشاورز کاربلد هستید. با چم‌وخم دنیای کشت‌وکار آشنایی دارید و می‌دانید چه چیزی را چه وقت بکارید و کی بردارید و بفروشید. بازی جالیز دقیقا شما را به چنین حال‌وهوایی می‌برد. در این بازی چالش‌های جالب و جذابی هم در انتظار شما است. ممکن است بین دوراهی نگه‌داشتن محصولات و درآمد بیشتر یا فروش قدیمی‌ها و کاشت محصولات جدید بمانید. به‌علاوه در این بازی یادی هم از چند قرن پیش و معامله‌های پایاپای می‌کنید. با همبازی‌ها هویج و فلفل مبادله می‌کنید و به طمع و حرص خودتان و بقیه می‌خندید. پس هرچه زودتر در گروه‌های 3 تا 7 نفره دور هم بنشینید و تا حداکثر یک ساعت و نیم حسابی سرگرم شوید.

بازی فکری کاتان

3. کاتان؛ یک بازی جذاب با 50 میلیون نسخه فروش در جهان

رابینسون کروزوئه را یادتان است؟ همان که تک‌وتنها در یک جزیره گیر افتاده بود؟ قرار است در بازی کاتان همان حال‌وهوا را تجربه کنید. با این تفاوت که تنها نیستید و می‌توانید با یک گروه 4 نفره همراه باشید. بار توسعه جزیره روی دوش شما است. قرار است جاده، خانه و شهر بسازید و از منابع جزیره برداشت کنید. جالب این‌که تشخیص برنده تا دم آخر خیلی سخت است. اما به‌طور کلی کسی که قبل از همه 10 امتیاز از ترکیب خانه‌ها، شهرها و.. بگیرد برنده بازی است.
در این بازی دغل‌کاری، احتکار، لطمه زدن به دیگران و ربا جایی ندارد و بر همکاری، سرمایه‌گذاری و تولید منبع با کار، متمرکز است. بهتر است بدانید واشنگتن پست بازی کاتان را به عنوان یک مهارت اجتماعی ضروری برای سرمایه‌گذارها و کارآفرین‌ها می‌داند. بازی‌های کامپیوتری travian و clash of clans با الهام از کاتان ساخته شده‌اند.

بازی فکری مافیا

 

4. مافیا؛ به دل ریسک و هیجان بزنید.

این بازی این روزها نقل مهمانی‌ها، محافل و کافه‌ها است. در بازی مافیا یک نقش خاص به شما داده می‌شود و قرار است از خودتان دفاع کنید. شما باید حرف بزنید و دیگران را با جمله‌های کوبنده قانع کنید. مافیا برای بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری بسیار توصیه می‌شود. به‌علاوه اگر جزو افراد خجالتی با اعتماد به‌نفس پایین هستید، حتما مافیا را امتحان کنید. به‌مرور معجزه این بازی هیجان‌انگیز را خواهید دید. این بازی برای جمع‌های شلوغ بسیار جذاب است.

5. دژ؛ حال و هوای ایران قدیم را تجربه کنید.

این بازی استراتژیکی جذاب، شما را به حال و هوای ایران قدیم می‌برد. نقش‌های راهزن، شاه، تاجر، حکیم، معمار، آدمکش و سردار را در فیلم‌های تاریخی دیده‌اید؟ حالا در بازی دژ قرار است شما یکی از این نقش‌ها را به عهده بگیرید و ساختمان‌های مختلفی برپا کنید. هر نقش وظیفه‌ای دارد. مثلا راهزن پول رقیب‌ها را می‌دزدد و سردار به ساختمان‌هایشان حمله می‌کند. در نهایت کسی که هفت سازه برای خود بسازد برنده است. دژ را در گروه‌های 2 تا 7 نفره بازی کنید و بیش از یک ساعت سرگرم باشید.

بازی فکری دژ

6. زیرخاکی؛ عاشقان عتیقه‌جات و اشیای قیمتی بشتابید.

این بازی نسخه بومی‌شده بازی فکری Dead Man’s Draw است. زیرخاکی سبک بخت‌آزمایی دارد و نوعی تمرین شجاعت است. در این بازی باید به ترتیب کارت‌هایتان را رو کنید. هر کارت ویژگی منحصر به‌فردی دارد. مهارت شما در این بازی باید شناخت زمان رو کردن کارت‌ها یا متوقف کردنشان باشد. قدرت تفکر، ریسک‌پذیری و کمی شانس به شما کمک می‌کند تا برنده این بازی 2 تا 4 نفره باشید. بازی زیرخاکی بین 15 تا 30 دقیقه نفس‌گیر، شما را سرگرم می‌کند.

بازی فکری زیر خاکی

7. کاستل؛ حال‌گیری یا امتیازگیری، مسئله این است.

در این بازی جذاب و سرگرم‌کننده دو راه پیش پای شما است؛ باید انتخاب کنید که می‌خواهید حال حریف را بگیرید و نگذارید امتیاز کافی به دست آورد، یا بدون توجه به حریف دنبال امتیازگیری باشید. البته خیلی‌ها برای جذابیت بیشتر، راه اول را انتخاب می‌کنند. بعضی مواقع هم باید حسابی ذکاوت به خرج دهید و ببینید کدام روش به نفع شما است. بازی کاستل در ژانر وحشت و با موضوعی ترسناک ساخته شده و در جمع‌های صمیمی و خانوادگی طرفداران خاص خودش را دارد. در جمع‌های 2 تا 6 نفره این بازی جذاب را امتحان کنید و تجربه 20 تا 45 دقیقه بازی پر از خنده و سرگرمی را به دست آورید.

بازی فکری کاستل

حرف آخر

قرار نیست اگر روابط اجتماعی قوی ندارید ناامید باشید. شما می‌توانید با راهکارهای ساده و به‌ظاهر پیش‌پا افتاده به فکر تقویت روابط اجتماعی‌تان باشید. بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری یکی از همین راهکارها است.
در این مطلب توضیح دادیم که تقویت روابط اجتماعی با بازی فکری چطور ممکن است و در آخر هم 7 بازی فکری پرطرفدار گروهی معرفی کردیم. هرچه زودتر دست روی بازی مورد علاقه‌تان بگذارید و شور و حال را به جمع‌های کوچک و بزرگتان بیاورید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

تو مافیا حرفه ای شو؛ معرفی بهترین تکنیک و سناریو

معرفی بازی فکری کارتی جذاب

تاثیرات بازی‌های فکری بر حافظه

بهترین بازی‌ها برای تقویت حافظه و تمرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته