هم کار هم سرگرمی؛ معرفی بازی های فکری برای محیط کار

هم کار هم سرگرمی؛ معرفی بازی های فکری برای محیط کار

«دود از کله‌ام بلند شد!» همه ما حداقل یک‌‌بار یا این جمله را در محیط کار گفتیم یا از زبان دوستمان شنیدیم. این‌طور وقت‌ها ناگهان تمام نورون‌های ذهن دست به اعتصاب می‌زنند و محض رضای خدا یک‌ذره خلاقیت هم در دست و بالمان پیدا نمی‌شود که کار را پیش ببریم.
اینجاست که بازی فکری بزرگسالان برای محیط کار می‌توانند مثل آن فن‌های کامپیوتر کمک کنند که سیستم عصبی مرکزی ما خنک شود و به شرایط عادی برگردد.
اما بازی فکری گروهی در محیط کار چطور می‌تواند به شاد شدن و سرحال آمدن کارمندان کمک کند؟ استفاده از انواع بازی فکری و سرگرمی برای سرکار واقعاً ایده خوبی است؟ به سراغ کدام بازی‌ها باید برویم؟ برای پیدا کردن پاسخ همراه ما باشید.

چرا بازی های فکر برای محیط کار خوب هستند؟

• افزایش اعتمادبه‌نفس در میان کارمندان برای گفتگوی بهتر و برقراری ارتباط
• ایجاد فرصتی برای گپ و گفت‌های غیر کاری
• افزایش حس تعامل و کار گروهی
• افزایش حس تعلق‌خاطر به محیط کار و تبدیل‌شدن به جزیی از یک کل منسجم و هیجان‌انگیز

بازی های فکری برای محیط کار و مدیریتی در سازمان

معرفی انواع بازی و سرگرمی برای سرکار

قبل از اینکه به معرفی این بازی ها بپردازیم، اجازه دهید کمی در مورد تاثیر آنها صحبت کنیم. بازی های ذهنی بدون توجه به سن برای تقویت و بهبود عملکرد ما مفید است. اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که قبل از میانسالی و سالمندی بازی های تمرکز انجام می دهند در سنین بالا کمتر از سایرین با اختلالات حافظه و عدم تمرکز دست و پنجه نرم می کنند. تمریناتی که تمرکز ما را افزایش می دهد باعث می شود مغز و حافظه ما در آینده و دوران پیری بهتر کار کند.

بازی برج هیجان و جنگا

برج جنگا بازی هیجان انگیز و ساده

Jenga یک بازی است که در هنگام نشستن شما را سرگرم می کند. این بازی میلیون ها طرفدار در جهان دارد. یک بازی هیجان انگیز که تمرکز مخاطب را به چالش می کشد. بازی برج هیجان یک بازی مبتنی بر مهارت های فیزیکی و ذهنی است.
بازی جنگا می تواند شامل همه ملیت ها، فرهنگ ها و سنین باشد و محدودیتی ندارد. این بازی ساختنی یک بازی ساده بر اساس بلوک های انباشته است. یک برج با یک دسته بلوک چوبی ساخته شده است و این برج کل بازی است.

بازی راز هیتلر

راز هیتلر؛ بازی در نقش یک سیاست مدار آلمانی

هوس سفر به آلمان زمان هیتلر را کردید؟ حتماً حالا می‌گویید نه، مگر بی‌کاریم؟ اما اجازه بدهید بگوییم که در بازی راز هیتلر مقدار زیادی هیجان و تا دلتان بخواهد نقش‌آفرینی و استراتژی وجود دارد. نظرتان عوض نشد؟
بازی راز هیتلر از آن بازی‌هایی است که می‌توانید در گروه‌های شش تا دوازده‌ نفره به سراغش بروید، پس جان می‌دهد برای استراحت وسط کار. در این بازی کارت‌های مخصوصی وجود دارد که شهروندان را به لیبرال و فاشیست تقسیم می‌کند. ادامه بازی هم با قوانینی که در دفترچه توضیح داده شده کمک می‌کند تا لیبرال‌ها به پیروزی برسند البته اگر فاشیست‌های مخفی اجازه بدهند.
خب از یک بازی فکری گروهی در محیط کار دیگر چه می‌خواهید؟

بازی پادشاه جمجمه

پادشاه جمجمه؛ سفر با دزدان دریایی

اگر کارتان با بازارهای خاص در ارتباط است، یا اینکه حین کار مجبور هستید دائم یک‌ قدم از رقیب جلوتر باشید یا اصلاً از بازی‌های رقابتی لذت می‌برید، بازی پادشاه جمجمه می‌تواند رفیق خوب شما باشد.
دزدان دریایی، با شمارش کاپیتان، تمام مشت های خود را در وسط نگه دارید و با انگشتان خود گنجینه های زیادی را که فکر می کنید می توانید غارت کنید نشان دهید.
در این بازی فقط باید حدس بزنید که در چند نبرد دریایی پیروز خواهید شد تا امتیاز بگیرید و برنده شوید.
بازی فکری Skull King یک بازی کارتی مهیج و چالش برانگیز است که می توان گفت شباهت زیادی به بازی حکم دارد.
در واقع در این بازی کارتی بر اساس حدس هایی که در ابتدای هر راند انجام می دهید باید سعی کنید یک دست ببرید و سعی کنید برنده نشوید. اگر حدس شما درست باشد، امتیاز می گیرید. گفتیم که این بازی خوراک خوب، افرادی است که از بازی حسی و هیجانی لذت می‌برند.

بازی شب های مافیا

شب های مافیا؛ چالشی هیجان انگیز

دیگر احتمالاً تنها کسی که مافیا بازی نکرده است، خواجه حافظ شیرازی است. مافیا همان بازی‌ای است که در آن تعداد شهروندها دو برابر مافیاست و در شب و روز باید تلاش کنند تا دوستان مافیا را خیلی محترمانه از بازی بیرون کنند.
بازی شب های مافیا باعث افزایش اعتمادبه‌نفس هنگام صحبت در جمع، افزایش حافظه برای اینکه بتوانید راست و دروغ‌ها را به‌موقع تشخیص بدهید و برای این کار طبیعتاً باید حواس‌جمع حرف‌های هر دو طرف را به خاطر بسپارید، از ویژگی‌های این بازی است.

بازی فکری جالیز

بازی جالیز؛ یک خرید و فروش جذاب

اگر از اسم بازی حدس زده‌اید که این بازی مناسب کودکان است و اصلاً مناسب قرار گرفتن در میان انواع بازی‌ های فکری برای محیط کار نیست، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.
بازی جالیز یک بازی فکر است که در آن شما یک مزرعه یا جالیز دارید. باید بتوانید با یک تصمیم در زمان طلایی محصولاتتان را با بالاترین قیمت در بازار بفروشید تا امتیاز بگیرید.
می‌بینید؟ این بازی دسته کمی از سروکله زدن با هزاران فروشنده در دنیای واقعی ندارد.

ایده های جالب برای محیط کار

خرید بازی و سرگرمی برای سرکار در گیم افزار

آن دوران که بازی‌ها فقط برای بچه‌ها بود، خیلی وقت است که تمام‌شده است. این روزها همه ما حتی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هم نیاز دارند برای فرار از دنیای اطراف و حتی کمی خوش‌گذرانی با جوان‌ترها و یا گرم شدن شور و شوق یک دورهمی، به سراغ انواع بازی‌های فکری و برد گیم‌ها بروند.
گیم افزار فروشگاهی است که در آن می‌توانید انواع بازی تخته ای و بازی های فکری برای محیط کار و یا دورهمی‌های خانوادگی را پیدا کنید. استراتژی‌های بازی‌های مختلف را بخوانید و بعد با کلی اطلاعات بازی مناسبتان را سفارش بدهید تا در کمترین زمان ممکن و باقیمت مناسب به دستتان برسد.
بازی‌ها منتظرتان هستند، وقت را از دست ندهید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

معرفی بهترین بازی فکری رومیزی

بهبود روابط اجتماعی با بازی فکری ؛ یک تیر و دو نشان

بهترین بازی‌ فکری تقویت حافظه و تمرکز

تو مافیا حرفه ای شو؛ معرفی بهترین تکنیک و سناریو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته