معرفی بهترین بازی فکری رومیزی

معرفی بهترین بازی فکری رومیزی

برای آشنایی با بهترین بازی رومیزی با ما همراه شوید. این سبک بازی ها در دنیا به قدری محبوب هستند که تقریبا همه با آن آشنا هستند و حداقل تعداد کمی از آن ها را در جمع خانوادگی یا کافه ها دیده و بازی کرده اند. این بازی ها که بر خلاف بازی های ویدیویی، مهارت های ارتباطی و اجتماعی افراد را افزایش می دهند.
امروزه افراد به دنبال راه های مختلفی برای تفریح با استفاده از بازی فکری مختلف در اوقات فراغت خود هستند و تجربه ای خوشایند از انجام این بازی ها دارند. به همین دلیل اکثر افراد سعی می کنند بردگیم ها را در جمع های خانوادگی و دوستانه خود انجام دهند و لحظات شاد و مفرحی را با دوستان خود سپری کنند. اگر می خواهید اوقات خوشی را بدون استفاده از ابزار دیجیتالی برای سرگرمی خود تجربه کنید، با ما همراه شوید.

معرفی بهترین و پرفروش‌ترین بازی رومیزی ایران و جهان:

بردگیم یا بازی رومیزی به بازی هایی اطلاق می شود که از مجموعه ای از قوانین خاص پیروی می کنند و برای انجام آن ها از زمینه هایی که برای آنها طراحی شده است استفاده می شود. هر بازی رومیزی قوانین خاص خود را دارد و برای بازی به تعدادی مهره، نشانه یا کارت نیاز دارد. در واقع افرادی که می خواهند بازی های رومیزی انجام دهند باید بازی را در زمین بازی که پلتفرم اصلی بازی است انجام دهند.
بازی های رومیزی اغلب به صورت گروهی انجام می شود و تعداد شرکت کنندگان بسته به نوع بازی می تواند بین 2 تا 7 نفر متغیر باشد. طراحی بازی های رومیزی به روش های مختلفی انجام شده است اما در نهایت همه آنها هدف خاصی دارند و افراد شرکت کننده در این بازی ها باید در حین انجام بازی نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا در اسرع وقت به آن هدف خاص برسند.
خوشبختانه بازی های رومیزی نیز در بین جوانان کشورمان طرفداران زیادی دارد و امروزه شاهد گرایش طیف وسیعی از جوانان به این بازی ها هستیم. وجود بازی‌ تخته ای مختلف ممکن است باعث شود کاربران به این فکر کنند که کدام بازی رومیزی بهتر است. کدام بازی رومیزی جالب تر است؟ در نتیجه اگر شما هم می خواهید به این سوالات پاسخ دهید و بهترین بازی های رومیزی دنیا را بشناسید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بازی فکری مونوپولی

بازی مونوپولی:

بازی مونوپولی یکی از جذاب ترین بازی های رومیزی است که توسط برادران پارکر برای اولین بار طراحی شده است. این بازی رومیزی به شما کمک می کند تا با مدیریت ریسک، دارایی و سرمایه گذاری خود را افزایش دهید و با مذاکره با سایر بازیکنان در طول بازی، می توانید خانه های بیشتری در زمین بازی و در نهایت دارایی های خود داشته باشید.
در نهایت، شخصی که دارایی بیشتری نسبت به سایر افراد در پایان بازی داشته باشد، به عنوان برنده بازی شناخته می شود. این بازی فکری برای 2 تا 4 بازیکن مناسب است و رده های سنی کودک تا بزرگسال می توانند برای سرگرمی این بازی را انجام دهند.

بازی فکری ریسک

بازی ریسک:

بازی ریسک یکی از بهترین بازی های رومیزی جنگی دنیاست که جزو بازی های استراتژیک بوده و به دلیل جذابیت بسیار بالایی که دارد توانسته نظر تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند. به طوری که ممکن است ساعت ها را صرف انجام این بازی جذاب کنید. بازی ریسک برای گروه های 2 تا 6 نفره مناسب است و در طول بازی به هر بازیکن این فرصت داده می شود تا در زمان نبرد با فرماندهان دیگر به فرماندهی جنگ تبدیل شود و دنیا را در اختیار بگیرد. این بازی خانوادگی از قوانین ساده ای پیروی می کند و هر دور بازی می تواند زمان زیادی را ببرد.

بازی فکری اونو

بازی اونو:

هرکسی که حتی اندکی با بازی های رومیزی آشنا باشد قطعا نام اونو را شنیده است. یک بازی کارتی ساده و جمع و جور با قوانین بسیار ساده. اگرچه بازی از نظر ظاهری ساده است، اما می تواند لحظات بسیار مفرح و هیجان انگیزی را برای بازیکنان رقم بزند. یکی دیگر از ویژگی های جذاب اونو تعداد بازیکنان است. بین 2 تا 10 نفر می توانند این بازی را تجربه کنند که باعث می شود اونو یک انتخاب بسیار جذاب برای مجالس خانوادگی باشد.
قوانین ساده بازی اونو یادگیری آن را برای همه اعضای خانواده اعم از پیر و جوان آسان کرده است. در این بازی ساده، هر کسی که بتواند کارت های در دست خود را به سرعت تمام کند برنده است. این بازی هم برای بازیکنان حرفه ای و هم برای بازیکنانی که تجربه بازی های رومیزی را ندارند یک انتخاب عالی است. بازی اونو دارای نسخه های بسیار متنوعی است اما شما می توانید نسخه ساده و ابتدایی بازی را از سایت دیجی کالا خریداری کنید.

بازی کاستل

بازی کاستل:

بازی کاستل، فشرده، زیبا و هیجان انگیز. شب، شب هالووین است و هیولاهای بازی با نام های مستر کدو تنبل، استاد گوربگور و مستر پیرمرد وظیفه ترساندن کسانی را دارند که به قلعه آمده اند. هرکسی که بتواند بیشتر مردم را بترساند برنده بازی اعلام می شود.
این بازی کارتی که توسط After 5 Games ساخته شده است، یک بازی کارتی سرگرم کننده و سریع است که یادگیری آن آسان است اما کنار گذاشتن آن سخت است. بازی Castell بر اساس بازی NOX طراحی شده توسط Stephen Bruckner ساخته شده است.

بازی گربه های انفجاری

بازی گربه های انفجاری:

یک بازی هیجان انگیز با گربه های انفجاری را تجربه کنید. بازی پر از خنجر زدن و تغییر سرنوشت بازی در یک چشم به هم زدن. بازی گربه های انفجاری بر اساس بازی Exploding Kittens ساخته شده است. هدف اصلی بازی نیز بسیار ساده است. در این بازی ورق بازیکنان باید سعی کنند از منفجر شدن خود توسط کارت Explosive Cat جلوگیری کنند و بتوانند بازیکنان دیگر را منفجر کنند!
در ابتدای هر دست، به بازیکنان تعدادی کارت داده می شود و باید از کارت های متفاوتی استفاده کنند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند تا از انفجار خود جلوگیری کنند و در عوض سایر بازیکنان را از بازی خارج کنند. این بازی پر از هیجان و استرس است زیرا هیچ کس نمی داند کارت بعدی از بین کارت ها چه خواهد شد!

بازی فکری رکب

بازی رکب:

این بازی که در سبک گرفتن قلمرو است، بازگشتی از بازی محبوب Condottiere است که در آن بازیکنان برای باز کردن کشور و به دست آوردن قلمرو به رقابت می پردازند. بازی رکب بین 2 تا 6 بازیکن دارد و بازیکنان در طول بازی سعی می کنند 3 استان همجوار یا 5 استان غیر همسایه را فتح کنند. بازی با تعیین محل نبرد شروع می شود و در پایان هر نبرد بازیکنی که مجموع اعداد کارت های ارتش خود را بیشتر از بقیه داشته باشد برنده می شود و علامت آن استان به او داده می شود.
رکب بازی زیر پوستی است که نیاز به هوشیاری و موقعیت شناسی دارد. نتیجه این بازی بر اساس شانس و تصادف نیست. درست است که کارت ها به صورت تصادفی به بازیکنان داده می شود، اما برای برنده شدن در میدان، باید مانند یک سوارکار قدیمی بجنگید. کارت های خود را به درستی بچینید و در صورت فرصت رقبای خود را با کارت مخصوص غافلگیر کنید و آنها را شکست دهید.

بازی حقه

بازی حقه:

بازی حقه ساده ای است که اگر با افراد باهوش و حرفه ای بازی کنید بسیار پیچیده و جالب می شود. این بازی که حداقل سه نفر و حداکثر شش نفر می توانند آن را بازی کنند، یک بازی کارتی مهیج است که همه بازیکنان سعی می کنند ثروت یک سرمایه دار معروف را به ارث ببرند.
در این بازی هویت همه بازیکنان پنهان است و باید از قدرت استنتاج برای فریب دیگران استفاده کنند و خود را در نقش دیگری قرار دهند. در طول بازی، بازیکنان باید سعی کنند هویت سایر بازیکنان را کشف کرده و آنها را از بازی حذف کنند. آخرین بازیکن باقی مانده برنده این بازی جذاب است.

بازی فکری دژ

بازی دژ:

بازی دژ دیگری که توسط هوپا منتشر شده است. در این بازی استراتژی کارت، بازیکنان باید شهر خود را بسازند و قلعه ها و سازه های دفاعی قدرتمند را برای محافظت از شهر خود آماده کنند. اما مکانیسم بازی به همین جا ختم نمی شود. بازیکنان می توانند نقش های مختلفی را در هر دور بازی انتخاب کنند. نقش هایی که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.
برای مثال، یک راهزن می تواند از بازیکنان دیگر پول بدزدد یا یک ژنرال می تواند ساختمان های شهرهای رقیب را ویران کند. اما در عین حال سایر بازیکنان می توانند با حدس زدن هویت واقعی بازیکن دارایی خود را پس بگیرند. دژ براساس بازی بسیار محبوب Citadels ساخته شده است. بازی ای که در سال 2003 توسط برونو فدوتی، طراح معروف بازی های تخته ای راه اندازی شد.

بازی فکر کودتا

بازی کودتا:

یکی دیگر از بازی های منتشر شده توسط After 5 Games به نام Coup. بازی کودتا که توسط این ناشر به بازار ایران عرضه شده است، نسخه بومی سازی شده بازی محبوب Coup می باشد. کودتا به عنوان یک بازی با ورق، استراتژی را با بلوف کردن با موفقیت ترکیب می کند. آخرین بازیکنی که بتواند در این بازی زنده بماند به عنوان برنده بازی در نظر گرفته می شود.
روش بازی بدین صورت است که در ابتدای بازی به هر بازیکن دو کارت داده می شود. در بازی 5 نقش مختلف وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بازیکنان سکه هایی دارند که می توانند از آنها برای بیرون کردن بازیکنان دیگر از بازی استفاده کنند. اگرچه این بازی ظاهری ساده دارد اما می تواند ساعت ها بازیکنان را سرگرم کند. بازی کودتا هم اکنون در سایت دیجی کالا برای خرید در دسترس است.

بازی استوژیت

بازی استوژیت:

توانایی سرگرم کردن برخی بازی ها کاملاً با خلاقیت شما مرتبط است. بازی استوژیت دقیقا یکی از همین بازی هاست! این بازی توسط طراحان ایرانی بر اساس بازی معروف «دیکسیت» تولید شده است. در این بازی شما با تعدادی کارت سر و کار دارید که باید با توجه به تصاویر آنها جمله، داستان، شعر، ضرب المثل و … بسازید و به بازیکنان دیگر بگویید که کارت های شما را بفهمند.
Stojit در دسته بازی های دوره ای آسان قرار می گیرد که هیچ قانون و قانون خاصی ندارند و تنها بر اساس خلاقیت و تخیل شما پیش می روند. در هر دست از بازی ستوژیت که توسط شرکت بازی سازی هوپا طراحی شده است، چیزهای عجیب و جالبی وجود دارد که می تواند شما را بسیار سرگرم کند.

بازی زیر خاکی

بازی زیر خاکی:

یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در کشور ما می افتد، بومی سازی قانونی بازی های معروف خارجی است. بازی زیر خاکی تولید شده توسط انتشارات مستفیل یکی از بازی هایی است که از بازی Dead Man’s Draw ساخته شده است. بازی زیر خاکی یکی از محبوب ترین بازی های کارتی است. ناشران بازی مجوز بازی را به صورت قانونی دریافت کرده اند و با بومی سازی آن، بازی را به صورت زیرزمینی در ایران منتشر کرده اند.
این بازی مهیج و سریع از سبک بازی های Push Your Luck است که بازیکنان برای برنده شدن باید ریسک کارت کشیدن را بپذیرند و اگر ریسک آنها جواب نداد باید بهای سنگینی بپردازند. هدف اصلی این بازی جمع آوری گنج های مختلف و کسب امتیاز بیشتر است. بازی زیر خاکی با آثار هنری جذاب و گیم پلی سریع و آسان خود به یکی از بازی های کارتی خوب، محبوب و اعتیادآور تبدیل شده است.

بازی فکری کد نمیز

بازی کد نیمز:

بازی کد نیمز برای 4 تا 8 بازیکن ساخته شده است. اولین بار توسط Vlaada Chvatill طراحی شد و به سرعت به یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بازی های رومیزی در جهان تبدیل شد. این بازی جمع و جور که در نگاه اول یک بازی ساده با کلمات است.
قوانین فوق العاده ای دارد که آن را به یک تجربه لذت بخش و هیجان انگیز تبدیل می کند. این بازی با 400 کارت و به صورت دو تیمی انجام می شود و هر تیمی که بتواند تمام کلماتی را که در نقشه یک رنگ است ابتدا پیدا کند، برنده بازی است.

بازی فکری جالیز

بازی جالیز:

چانه زدن برای خرید سبزیجات و گیاهان مختلف! شاید با خواندن این جملات فکر کنید که بازی جالیز یک بازی پیش پا افتاده و سطحی است. اما شما خیلی در اشتباهید. این بازی یکی از عمیق ترین گیم پلی ها را در بین بازی های رومیزی موجود در بازار دارد. این بازی اقتصادی که توسط انتشارات هوپا تولید شده است، بازیکنان را در نقش کشاورزانی قرار می دهد که باید با کاشت و برداشت محصولات مختلف در طول بازی سعی کنند.
بیشترین درآمد را داشته باشند. یکی از جذاب ترین مکانیزم های بازی جالیز مکانیسم معاملاتی است. به گونه ای که بازیکنان باید با سایر بازیکنان معامله کنند تا محصول مورد نظر خود را به دست آورند. معامله ای که همیشه آنطور که انتظار دارید پیش نمی رود. اگر به دنبال یک بازی جدی با گیم پلی و تریدینگ عمیق هستید.

بازی پی شوم

بازی پی شوم:

تنها بازی موجود در این لیست که در آن برد یا باخت چیز مهمی نیست، اما تا حد زیادی این توانایی را دارد که بامزه ترین و جذاب ترین لحظات با هم بودن را برای شما فراهم کند. بازی پی شوم مکانیزم بسیار ساده ای دارد. بازیکنان باید با استفاده از کارت هایی که روی هر کدام کلمات نوشته شده است، جملات خنده دار بسازند. هر چه جمله خنده دارتر باشد، فرد جمله ساز امتیاز بیشتری می گیرد.
اما همانطور که اشاره کردیم امتیاز و برد و باخت در این بازی چندان مهم نیست و هدف اصلی لذت بردن از کنار هم بودن و ساختن جملات جالب، عجیب و واقعا خنده دار است! بازی پیشوم بر اساس بازی بسیار موفق Cards Against Humanity ساخته شده است. ما به شدت توصیه می کنیم پیش نمایش زومجی از این بازی را تماشا کنید تا ببینید بازی چقدر می تواند خنده دار و جذاب باشد. حتی می توانید کلمات خود را به بازی اضافه کنید تا بازی را شخصی سازی کنید. بازی پیشوم را می توانید از طریق سایت دیجی کالا تهیه کنید.

بازی فکری کهربا

بازی کهربا:

در بازی کهربا شما تاجران عصر رنسانس هستید. هدف اصلی شما جمع آوری ژتون های جواهرات و خرید و فروش است. البته ناگفته نماند که تمامی این کارت ها برای گرفتن اعتبار بیشتر برای شما انجام می شود. در اسپلندر می توانید با توکن های خود کارت های ارزشمندی بخرید و دارایی های خود را صد برابر کنید! اگر به بازی های کارتی سبک استراتژی علاقه دارید، کهربا می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که قوانین این بازی نسبتا زیاد و پیچیده است.

بازی فکری جوکر

بازی جوکر:

اگر دوست دارید از ته دل بخندید و بخندید، بازی فکری جوکر برای شما مناسب است! بازی جوکر یکی از جدیدترین بازی های کارتیه می باشد که برگرفته از سبک سری جوکر است که اخیرا بسیار محبوب شده است. خندیدن در بازی جوکر ممنوع است و اگر بخندید بازنده اعلام می شوید! کارت نقش زامبی این بازی را فوق العاده جذاب کرده است و در واقع زامبی فردی است که می تواند آزادانه بخندد و هر حرکتی را انجام دهد و اساسا هدف او خنداندن سایر بازیکنان است.

بازی فکری جنگل مخوف

بازی جنگل مخوف:

در بین بازی های کارتی ترسناک بازی جنگل مخوف اولین است. با بازی جنگل مخوف تجربه ای متفاوت و ترکیبی از شانس و استراتژی خواهید داشت. اگر شما فردی شجاع و ریسک پذیر هستید که به دنبال بازی های کارتی هستید، بازی جنگل مخوف برای شما مناسب است! در این بازی فقط باید به دقت فکر کنید و برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید از شر جنگل ترسناک و تاریکی که در آن هیولاهای مختلف زندگی می کنند خلاص شوید. این بازی در دسته بازی های آسان قرار می گیرد و به طور کلی با تعدادی کارت روبرو هستید که هر کدام قدرت و قابلیت خاص خود را دارند.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

معرفی بازی فکری کارتی جذاب

۵ بازی فکری برای افزایش خلاقیت

بیدار کردن ذهن خلاق با بازی فکری

تو مافیا حرفه ای شو؛ معرفی بهترین تکنیک و سناریو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته