چگونه با بازی فکری زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

چگونه با بازی فکری زبان را تقویت کنیم
دانش زبان انگلیسی علاوه بر اینکه یکی از مهارت‌های مهمی است که افراد باید آن را یاد بگیرند، امروزه یکی از کاربردی‌ترین ابزاری است که افراد به آن نیازمندند. در این نوشته قصد داریم به بازی فکری آموزش زبان بپردازیم. این روش یکی از راه‌های غیرمستقیم آموزش زبان است که بیشترین بازدهی را در افراد دارد.
با توجه به ویژگی‌های مغز انسان و صفحات یادگیری در مغز، یکی از طلایی‌ترین سن‌هایی که افراد در آن می‌توانند به یادگیری زبان بپردازند، از تولد تا سنین نوجوانی است. مخصوصا در اوایل عمر که صفحات یادگیری زبان باز هستند و کودکان اقدام به یادگیری زبان مادریشان می‌کنند، یادگیری زبان به شکل موثرتر و با جهش بیشتری انجام می‌شود. همانند قد افراد که تا سنین خاصی به طور طبیعی رشد می‌کند. پس از آن به سختی می‌توان به قد افزود، یادگیری زبان هم در سنین ابتدایی عمر انسان دارای بیشترین ظرفیت خود است.

بازی های مناسب برای تقویت زبان

کودکان توانایی خواندن و نوشتن ندارند. بهترین راه برای اینکه به کودکانتان زبان بیاموزید این است که روی مهارت دیداری آن‌ها مانور دهید. با کمک بازی آموزشی به آن‌ها نشان دهید. جدای از اینکه کودکان همه چیز را با دیدن بهتر از هر روش دیگری یاد می‌گیرند، باید به خاطر داشته باشید که بیشترین استایل یادگیری در بزرگسالان نیز همین مهارت دیداری آن‌هاست. در این راستا ابزاری که بصری هستند می‌توانند به شما بیشترین کمک را در آموزش کنند. در ادامه به مهم‌ترین بازی‌های فکری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید می‌پردازیم.

فلش کارت (Flashcards)

فرقی نمی‌کند دانشجوی کنکور دکتری باشید و یا کودک خردسالی که سواد خواندن و نوشتن ندارد. در هر صورت فلش کارت یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی است که به تثبیت کلمات در ذهن شما کمک می‌کند. البته فلش کارتی که برای کودکان و بزرگسالان استفاده می‌شود با هم متفاوت‌ هستند. فلش کاردی که برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای تصاویر هستند و والدین با نشان دادن تصاویر و تکرار و تمرین آن‌ها با کودک، می‌توانند این کلمات را به آن‌ها بیاموزد.

بازی فکری آموزش زبان (scrabble)

این بازی فکری آموزش زبان برای کودکانی مناسب است که با حروف زبان انگلیسی آشنایی کامل دارند و دایره لغات آنان در زبان انگلیسی در حدود 50 کلمه باشد. این بازی یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های فکری در زمینه آموزش زبان است. در این بازی، به کودکان تعدادی حروف داده می‌شود و آن‌ها باید هر تعداد کلمه‌ای که می‌توانند را با آن بسازند.

بازی فکری آموزش زبان هوش چین

در این بازی کودکان پس از یادگیری کلمات باید تصاویر مرتبط با هر کلمه را در جای مناسب خود قرار دهند. شاید بتوان این بازی فکری آموزش زبان را از لحاظ استراتژی آن با جورچین مقایسه کرد. در آن شخص بازی کننده باید اجزای درست را با شناختن کامل آن‌ها سر جای خود قرار دهد.

بازی فکری آموزش زبان؛ بازی تیزبین

بازی فکری آموزش زبان دیگری که در لیست ماست و بر پایه دیدن است، بازی تیز بین است. این بازی کارتی است. در هر کارت 8 تصویر وجود دارد و در هر کارت یک تصویر با تصویری در کارت دیگر مشترک است. کودکان باید با پیدا کردن این تصاویر مشترک در دو کارت نام آن را بر زبان بیاورند. در این صورت آنها برنده می‌شوند. البته به شکل‌های متنوعی می‌توان با این کارت‌ها بازی کرد. نمونه‌ای که ما گفتیم یک مثال بود.
به عنوان مثال بیشتر شما می‌توانید یک کارت را به کودکتان بدهید و از او بخواهید که نام هر آنچه را که در تصویر می‌بیند را به زبان بیاورد. هر چه تعداد آیتم‌هایی که نام می‌برد بیشتر باشند، امتیاز بالاتری کسب می‌کند.

 

بازی شماره (Numbers)

از ابتدایی‌ترین مواردی که در زبان انگلیسی می‌توانید به فرزندتان بیاموزید اعداد زبان انگلیسی است. مجموعه بازی numbers متشکل از فلش کارت‌هایی است که در آن اعداد به انگلیسی در یک طرف آن نوشته شده است و املای آن در پشت آن است. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، فلش کارت‌ یکی از بهترین ابزار برای آموزش زبان است که در این بازی می‌توانید از آن برای آموزش اعداد استفاده کنید.

بازی فکری آموزش زبان آشنایی با حیوانات مزرعه

نکته مثبت و فوق‌العاده‌ای که در مورد بازی فکری آموزش زبان وجود دارد این است که کودک شما در حین یادگیری زبان انگلیسی، مهارت‌های دیگر خود از جمله هماهنگی و همکاری نیمکره سمت راست و چپ مغز، مهارت‌های دیداری؛ مهارت حل مسئله، سرعت و دقت خود را نیز افزایش می‌دهد که از عوامل بسیار مهم برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.
نحوه بازی: در این بازی حیوانات به صورت جورچین به دو تکه تقسیم شده‌اند که فرزندتان باید آن‌ها را به هم وصل کند و سپس نام آن حیوان را به زبان بیاورد.

بازی فکری آموزش زبان را از کجا بخریم؟

سایت گیم افزار یکی از بهترین سایت‌هایی است که یکی از دسته بندی‌های اصلی آن بازی فکری آموزش زبان است. شما می‌توانید انواع بازی فکری آموزش زبان را از این فروشگاه آنلاین بخرید. تنوع بازی‌ها در این سایت آنلاین بسیار زیاد است و می‌توانید مطمئن باشید که با در دست داشتن این ابزارهای کارآمد کودک دلبندتان از یادگیری زبان انگلیسی خسته نخواهد شد. در ضمن این سایت روی یک سری از بازی فکری آموزش زبان خود تخفیف ویژه و چشمگیر گذاشته است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

کلام پایانی

بسیار خرسند و ممنون هستیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید از معلم‌های زبان و استادان حرفه‌ای در یادگیری و آموزش زبان سوال کنید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

بیدار کردن ذهن خلاق با بازی فکری

۵ بازی فکری برای افزایش خلاقیت

بهترین بازی‌ها برای تقویت حافظه و تمرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته