توضیحات
در بازی های دیگر تقلب کردن ممنوع است اما در این بازی اینطور نیست! در این بازی کارتی با تقلب هوشمندانه و بدون اینکه گیر بیوفتید میتوانید اولین نفری باشید که از شر همه کارتهایتان خلاص میشوید و برنده بازی شوید.
محتویات بازی:
72 کارت بازی شامل:
• 20 کارت عملیات (عنکبوت، پشه، سوسک و مورچه از هر کدام 5 عدد)
• 43 کارت عدد
• 8 کارت شب پره متقلب
• 1 کارت نگهبان
• دفترچه راهنما
آماده سازی بازی
بازیکنی که سنش از بقیه بیشتر باشد کارت نگهبان را دریافت کرده و روبروی خود قرار میدهد. سپس او همه کارتها را بُر میزند و بدون اینکه کارتها را رو کند به هر بازیکن 8 کارت میدهد.
هر بازیکن باید کارتهایش را بطوری که دیگران نبینند در دستش نگه دارد و بقیه کارت های باقی مانده را به پشت روی میز قرار دهید.
از روی دسته کارتهای باقیمانده یک کارت را رو کرده و روی میز قرار دهید. اگر این کارت یک کارت عملیات باشد دستور کارت انجام نمیشود و فقط عدد کارت مهم میباشد. هر بازیکن باید کارتهایی را که میخواهد بازی کند روی این کارت قرار دهد تا به اینگونه دسته کارت های بازی شده تشکیل شود.
آموزش بازی شبپره متقلب
بازیکنان به نوبت بازی میکنند. بازیکنی که کارت نگهبان را دارد باید شروع کند. وقتی که نوبت شما میشود شما باید یک کارت از کارتهایتان را روی دسته کارت های بازی شده قرار دهید. اما باید توجه داشته باشید که عدد کارتی که میخواهید بازی کنید باید یک عدد بیشتر یا کمتر از کارت روی میز باشد.
برای مثال اگر کارت روی میز 2 باشد شما فقط میتوانید کارتهایی که عدد 3 یا 1 را دارند بازی کنید.
کارتهایی که عدد 1 یا 5 دارند استثنا هستند. مثلا شما میتوانید عدد های 2 و 5 را روی کارت عدد 1 قرار دهید و همچنین میتوانید کارتهایی که عدد 1 یا 4 دارند روی کارت هایی که عدد 5 دارند قرار دهید.
اگر شما کارتی ندارید که چنین شرایطی داشته باشد باید یک کارت از دسته کارتهای باقیمانده بردارید و بعد از آن نوبت نفر بعدی است.
تقلب
شما میتوانید با استفاده از زیرکی خود هر کارتی که بخواهید را ناپدید کنید تا برنده بازی فکری شوید. مثلاً میتوانید آن را در آستینتان پنهان کنید و یا زیر میز بیندازید (و یا به هر روشی که بامزه باشد!)
اما تقلب کردن هم قوانینی دارد:
• دست شما که کارتهایتان را نگه داشته همیشه باید روی میز باشد.
• شما نمیتوانید در هر بار بیش از یک کارت را ناپدید کنید.
• اگر تقلب بازیکنی معلوم شد تا زمانی که تقلب آن بازیکن بررسی شود کسی حق تقلب کردن ندارد.
• شما نمیتوانید آخرین کارت دستتان را پنهان کنید.
حشره نگهبان
اگر شما این کارت را در دستتان داشته باشید شما حشره نگهبان این دور از بازی هستید. شما حشره مانند دیگر را بازیکنان بازی میکنید با این تفاوت که باید بازیکنان دیگر را زیر ذرهبین داشته باشید زیرا دیگر بازیکنان در تلاشند تا کارتهای خود را بهصورت مخفیانه پنهان کنند.
شما بهعنوان حشره نگهبان باید صادقانه بازی کنید و حق تقلب در بازی را ندارید. اگر بازیکنی را حین تقلب گرفتید بلند داد بزنید: گرفتمت!
گرفتمت!
اگر حشره نگهبان، بازیکنی را هنگام تقلب کردن گیر بیندازد، بازی متوقف میشود تا به موضوع رسیدگی شود!
اگر واقعا تقلب کرده باشید، شما باید کارتی را که پنهان کردهاید بردارید و بازیکن نگهبان یک کارت از دسته کارتهای خود را هم به شما میدهد. شما همچنین کارت نگهبان را دریافت میکنید و از این پس شما حشره نگهبان بازی هستید.
اگر تقلب نکرده باشید و بازیکن نگهبان به اشتباه شما را مورد بازرسی قرار دهد آنگاه او باید یک کارت از دسته کارتهای روی میز بردارد و همچنان نگهبان باقی میماند.
خبرچینی و آدمفروشی در این بازی ممنوع!
شب پره متقلب
این کارت نمیتوانید بازی کنید. تنها راه خلاصی از آن تقلب است.
استثنا: بازیکنی که کارت حشره نگهبان را داشته باشد اجازه دارد این کارت را بازی کند.
تذکر: سعی کنید در بهترین فرصت از شر این کارت خلاص شوید!
کارتهای عملیات
عنکبوت: بازیکنی که این کارت را بازی کند، فورا میتواند یکی از کارتهایش را به بازیکن دیگری بدهد.
پشه: اگر کارت پشه بازی شود همهی بازیکنان بهجز بازیکنی که این کارت را بازی کرده است باید پشه را با کف دست خود بزنند یعنی دست خود را روی کارت قرار دهند. بازیکنی که از همه دیرتر پشه را بزند باید از هر یک از بازیکنان یک کارت (بجز کارت شبپره متقلب) دریافت کند.
سوسک: اگر کارت سوسک بازی شود هرکس بتواند زودتر کارتی با عدد مشابه با عدد کارت بازی روی آن قرار دهد کارتش باطل میشود. اگر هیچ بازیکنی عدد مشابه نداشت بازی بهصورت عادی ادامه پیدا میکند.
مورچه: اگر کارت مورچه بازی شود همه بازیکنی که کارت را بازی کرده باید از دسته کارتهای روی میز یک کارت بردارند.
اگر دسته کارتهای روی میز خالی شده بود باید دسته کارتهای سوخته را بر زده و به پشت روی میز قرار دهید.
پایان یک دور:
اگر بازیکنی هیچ کارتی در دستش باقی نمانده باشد این دور از بازی تمام میشود.
امتیازگیری در بازی:
هر کارت عدد = 1 امتیاز منفی، هر کارت عملیات = 5 امتیاز منفی و هر کارت شبپره متقلب = 10 امتیاز منفی دارد. در هر دور جدید بازیکن سمت چپ بازیکنی که آغازگر بازی قبل بوده، کارت نگهبان را دریافت کرده و بازی را آغاز میکند.
پایان بازی:
تعداد دورهای بازی برابر است با تعداد بازیکنان. بازیکنی که در پایان بازی کمترین امتیاز منفی را داشته باشد برنده بازی خواهد بود.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.