لوازم مورد نیاز برای مهد کودک و مدرسه

لوازم مورد نیاز برای مهد کودک و مدرسه

جهت آشنایی با لوازم مورد نیاز برای مهد کودک  با ما همراه شوید. فرزند شما قرار است برای اولین بار وارد محیط مدرسه شود. برای اینکه به روحیه فرزندتان در پذیرش محیط و افراد جدید کمک کنید، خوب است برای او لوازمی تهیه کنید که دوست دارد. تهیه فهرستی از لوازم تحریر مهدکودک به والدین کمک می کند تا خریدی آسان و بدون اتلاف انرژی و زمان داشته باشند.
علاوه بر این، داشتن لیستی از لوازم مورد نیاز مهد کودک، پیش دبستانی به شما کمک می کند تا هزینه ها را مدیریت کنید و از خرید لوازم اضافی اجتناب کنید. این مقاله یک لیست دقیق با تمام جزئیات لازم در اختیار شما قرار می دهد. البته با توجه به نظر اولیای مدرسه و مربی پیش دبستانی ممکن است به برخی موارد نیاز نباشد و یا مواردی اضافه شود.
خرید لوازم تحریر فانتزی به بچه ها کمک می کند تا برای ورود به پیش دبستانی هیجان زده شوند. لیست اقلام مورد نیاز کودکان پیش دبستانی شامل موارد مختلفی می باشد. هر کدام از آنها انواع ساده و فانتزی دارند. البته استفاده از لوازم تحریر فانتزی تنها به کودکان محدود نمی شود. این محصولات آنقدر زیبا هستند که بسیاری از بزرگسالان نیز آنها را دوست دارند.
وسایل مورد نیاز کودکان در مهدکودک ها طیف وسیعی دارد. مهدکودک یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن وقت کودکان با همسالان خود است. با توجه به وجود وسایل مورد نیاز کودکان در مهدکودک و حضور مربیان مجرب، این مکان به مرکز آموزشی و تفریحی مناسبی برای کودکان تبدیل شده است.

لیست لوازم مورد نیاز کودکان برای مهد کودک و پیش دبستانی

مهدکودک مانند سایر مقاطع تحصیلی نیازمند لوازم است. در این مدت علاوه بر خرید لوازم تحریر، تهیه مقداری وسایل نقاشی و بازی ضروری است. در ادامه لیست جامعی از لوازم مهدکودک و پیش دبستانی را ارائه می دهیم.

لیست لوازم تحریر مهد کودک دخترانه و پسرانه

1. مداد رنگی؛ یکی از ضروری ترین لوازم برای پیش دبستانی و مهدکودک

اولین چیزی که در لیست لوازم تحریر مهدکودک باید به آن اشاره کرد لوازم نقاشی است. کودکان دنیای رنگارنگی دارند و از رنگ آمیزی بسیار لذت می برند. به همین دلیل هنگام خرید لوازم التحریر پیش دبستانی و مهدکودک از خرید مداد رنگی برای کودک خود غافل نشوید.
علاوه بر مداد رنگی، انواع مداد رنگی یا پاستل روغنی انتخاب بسیار مناسبی برای کودکان خردسال 2 و 3 ساله است. کودکان در این سن ممکن است با در دست گرفتن مداد رنگی احساس راحتی نکنند، اما استفاده از مداد رنگی و پاستل به دلیل قطر بیشترشان راحت تر است.

2. دفترنقاشی فانتزی سیمی بهترین انتخاب برای کودکان خردسال هستند.

کودکان در مهد کودک و پیش دبستانی برای مدت نسبتا طولانی به نقاشی مشغول هستند. بنابراین قرار دادن دفتر نقاشی در لیست لوازم پیش دبستانی و مهدکودک کاملا منطقی به نظر می رسد. هنگام خرید دفترطراحی، انواع دفتر های سیمی انتخاب بهتری هستند. زیرا برای کودکان در آن سن و سال ورق زدن و پاره کردن صفحات این دفترها بسیار راحت تر است. هنگام خرید به تعداد صفحات و طرح روی جلد دفتر نقاشی دقت کنید. این دفتر با طرح های جذاب کارتونی و فانتزی برای کودکان بسیار جذاب است.

3. خمیر بازی؛ کاربردی ترین وسایل مهد کودک

خمیر بازی یکی از جذاب ترین اقلام موجود در لیست لوازم مهدکودک است. علاوه بر سرگرم کردن کودک خود با خرید خمیر بازی، به او در تشخیص رنگ ها، افزایش تخیل و خلاقیت، تقویت مهارت های ظریف انگشتان و کاهش استرس کمک می کنید. برخی از والدین و مربیان مهدکودک و پیش دبستانی ترجیح می دهند خمیر بازی را با خاک رس جایگزین کنند. خاک رس نیز عملکردی مشابه خمیر بازی دارد، علاوه بر این که به دلیل نداشتن مواد شیمیایی برای کودکان کوچکتر از خمیر بازی انتخاب بهتری است.

لوازم ضروری مهد کودک و پیش دبستانی

4. آبرنگ و رنگ انگشتی؛ به کودک خود لذت بازی با رنگ ها را بدهید.

تمام وسایل رنگ آمیزی برای کودکان پیش دبستانی و مهدکودک استفاده می شود. اگر احساس می کنید فرزندتان در این سن کمی ذوق هنری دارد، هنگام خرید لوازم مهد کودک دخترانه و پسرانه از خرید آبرنگ یا گواش برای او شک نکنید. با استفاده از آبرنگ و گواش، کودکان علاوه بر نقاشی می توانند کاردستی هایی را که با خاک ساخته اند رنگ آمیزی کنند و این باعث افزایش خلاقیت آنها می شود.

5. قیچی کودکان، تقویت مهارت های دستی

در مهدکودک و پیش دبستانی، کودکان علاوه بر بازی، مدت زیادی را صرف ساختن کاردستی می کنند. برای ساخت کاردستی علاوه بر مقوای رنگی به قیچی کوچک هم نیاز دارند. نکته ای که باید به آن توجه کنید خرید قیچی ایمن برای کودکان است. قیچی های کودکان یا کاملا پلاستیکی هستند یا تیغه های فلزی آنها با محافظ پلاستیکی پوشانده شده است. کودکان پیش دبستانی و مهدکودک به تدریج مهارت کار با قیچی را یاد می گیرند و می توانید برای خرید لوازم تحریر در دبستان و یا تهیه لیستی از لوازم التحریر کلاس سوم برای آنها قیچی فلزی بخرید.

6. پاک کن؛ یکی از موارد مهم در لیست لوازم مهدکودک

هنگام تهیه لیست لوازم تحریر مهد کودک، پاک کن را فراموش نکنید. به همان اندازه که کودکان به نقاشی علاقه دارند، قطعا به ابزاری مانند پاک کن برای پاک کردن نقاشی ها یا نوشته های خود نیاز خواهند داشت. هنگام خرید پاک کن به کیفیت و جنس آن توجه کنید. بدنه پاک کننده باید مرغوب و فاقد مواد شیمیایی حساسیت زا برای پوست کودکان باشد.

لیست لوازم شخصی مهد کودک

8. مداد تراش; داشتن مدادهای تیز بدون خطر بریدن دست

کودکان برای تراشیدن مدادهای مشکی و رنگی خود حتما به یک تراش نیاز دارند. تیزکن که در لیست لوازم تحریر پیش دبستانی و مهدکودک قرار دارد بهتر است از نوع تانک باشد. تیغه فلزی تیزکن مخزن در دسترس نیست و خطری برای کودکان خردسال ایجاد نمی کند. علاوه بر این، با خرید مداد تراش با مخزن، دیگر نگران کثیف شدن خانه یا پر شدن کوله پشتی فرزندتان با تراشه مداد نخواهید بود.

9. جامدادی؛ ابزاری کاربردی در لیست لوازم تحریر فانتزی

کلیه لوازم التحریر پیش دبستانی و مهدکودک از جمله مداد، پاک کن، تراش و قیچی باید جای خود را داشته باشند تا گم نشوند. به همین دلیل، خرید جامدادی را فراموش نکنید. برای انتخاب یک شرکت با محصولات متنوعی روبرو خواهید شد. در این صورت حتما نظر فرزندتان را بپرسید و مطابق سلیقه او جامدادی بخرید.

10. کوله پشتی فانتزی; وسیله ای مناسب برای جاب جایی لوازم

هیچ چیز زیباتر از دیدن بچه های کوچک با کوله پشتی های زیبا نیست! قبل از فرستادن فرزندتان به مهدکودک یا پیش دبستانی، حتما یک کوله پشتی مدرسه مناسب برای او بخرید که فضای کافی برای قرار دادن وسایل مهد کودک دخترانه یا پسرانه داشته باشد. کوله پشتی نباید بزرگ باشد، زیرا کودکان در این سن توانایی حمل کوله پشتی های سنگین را ندارند.

وسایل مدرسه برای کودکان

11. چسب ماتیکی و نواری فانتزی

استفاده از چسب نیز یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین کارها برای کودکان پیش دبستانی است. بچه ها باید بدانند که چگونه از چسب استفاده کنند. رشد توانایی استفاده صحیح از چسب نواری فانتزی ماتیکی به کودک این امکان را می دهد که بدون هیچ مشکلی کاردستی های خود را بسازد یا تصویر مورد علاقه خود را در دفترچه خود بچسباند.

12. انواع مداد سیاه و قرمز

یک مداد سیاه و یک مداد قرمز برای کودک پیش دبستانی مورد نیاز است. می توان از مداد سیاه برای نوشتن و مداد قرمز برای طراحی استفاده کرد. همچنین کودکان می توانند ابتدا نقاشی های خود را با مداد مشکی بکشند و سپس رنگ کنند.

13.دفتر مشق فانتزی

نیازی نیست دفتر مشق تعداد برگ زیادی داشته باشد. البته می‌توانید آن را با توجه به روش‌های مربی و توصیه‌ای که دارد، بخرید.

14. کلر بوک و پوشه؛ نظم دهی به کار ها

کلربوک و پوشه در واقع مجموعه ای از پوشه ها است که به یکدیگر متصل هستند. Colorbook بهترین و کاربردی ترین ابزار برای قرار دادن و سازماندهی ورق های پراکنده است.

لیست خرید لوازم ضروری مهد کودک و پیش دبستانی

15. ابزار رسم، خط کش و شابلون

برای افزایش مهارت نقاشی کودکان و تسلط بر نقاشی از خط کش و شابلون های مختلفی استفاده می شود. این شابلون ها معمولا با طرح های حیوانات و میوه هایی هستند که بچه ها بیشتر می شناسند و درک بهتری از آن ها دارند. اما شاید بتوان اشکال هندسی ساده را با قالب آنها آموزش داد.

سخن آخر:

با مهم ترین وسایل مورد نیاز دانش آموزان در دوره پیش دبستانی و مهد کودک آشنا شدیم. همه اینها در انواع ساده و فانتزی موجود هستند. همچنین می توان گفت که همه آنها از برندهای معروف ایرانی هستند. خرید لوازم مدرسه برای کودکان پیش دبستانی آنها را به محیط مدرسه و انجام کارها علاقه مند می کند و از فرهنگ بیگانه و ناآشنا دور می کند.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

لیست لوازم تحریر کلاس هفتم تا نهم

لوازم تحریر کلاس اول تا ششم

نکاتی مهم برای تهیه لوازم تحریر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته