با کاربرد انواع دفاتر آشنا شوید

با کاربرد دفاتر آشنا شوید

 

دفتر مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ دفاتر به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ هنگام خرید آنلاین دفتر باید به چه نکاتی توجه کرد؟ امروزه خرید انواع دفتر اهمیت بسزایی دارد چرا که استفاده از آن‌ها به مرور زمان افزایش پیدا کرده است. دفترهای با کیفیت باید ویژگی‌های زیادی داشته باشند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

نکات مهم هنگام خرید آنلاین دفتر

هنگام انواع دفتر باید به نکات مهمی توجه کرد که شامل موارد زیر خواهند بود:

  • جنس جلد دفتر باید با کیفیت باشد.
  • صحافی دفتر باید تمیز و مرتب باشد.
  • خطوط دفتر باید به درستی چاپ شده باشند.
  • دفتر مورد نظر باید از قیمت خوبی برخوردار باشد.
  • تعداد برگه‌های دفتر نیز اهمیت فراوانی خواهد داشت.
  • وجود سیم با کیفیت در دفترهای سیمی نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.
  • کاغذهای دفتر نباید نازک باشند زیرا در غیر اینصورت جوهر خودکار را پخش می‌کنند.
  • وجود خط کشی و کادر مناسب در حاشیه دفتر یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دفاتر محسوب می‌شود.
  • چنانچه دفتر مورد نظر دارای پرفراژ باشد، از مزیت‌های مهم دیگری به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توان برگه‌های دفتر را به راحتی جدا کرد.

دفتر یادداشت:

برای خرید آنلاین دفتر باید به ابعاد آن توجه کرد. دفتر یادداشت در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. با این وجود اندازه دفترهای یادداشت نسبت به دفترهای دیگر کوچکتر خواهد بود. دفترهای یادداشتی که با ابعاد A7 تولید می‌شوند برای نگارش برنامه‌های روزانه بهترین انتخاب خواهند بود. علاوه بر این دفترهای یادداشت دیگری نیز وجود دارند که با سایز B7 تولید می‌شوند. این دفترهای یادداشت به عنوان دفترهای پاسپورتی نیز شناخته می‌شوند. ابعاد این دفترچه‌های یادداشت کوچک است و برای حمل کردن با کیف و کوله نیز مناسب خواهند بود.

دفتر مشق

کودکان برای انجام تکالیف روزانه خود به دفتر مشق نیاز خواهند داشت. بهتر است برای خرید آنلاین دفتر مشق دفاتری را انتخاب کنید که تعداد برگه‌های استانداردی داشته باشند. معمولاً نوع دفتر و تعداد برگه‌های آن توسط آموزگار مشخص خواهد شد. دفتر مشق باید کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد. چرا که کودکان توجه زیادی نسبت به نگهداری و مراقبت از دفاتر نخواهند داشت. به همین دلیل بهتر است از دفترهایی استفاده کنید که جلدهای محکم و با کیفیتی داشته باشند.

بررسی دفتر نقاشی

شاید شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنند دفتر نقاشی مانند دفتر طراحی می‌باشد. در حالی که دفاتر نقاشی از نظر نحوه تولید و صحافی مانند دفترهای مشق هستند. تنها تفاوت دفاتر نقاشی این است که این دفاتر فاقد خط می‌باشند و برای تولید آنها از برگه‌های A4 سفید استفاده شده است. علاوه بر این امکان تولید این دفترها با استفاده از کاغذ کاتریج یا کاغذ کاهی نیز وجود خواهد داشت.

انواع دفتر زبان

چنانچه در یک کلاس زبان انگلیسی شرکت  می کنید، باید یک دفتر زبان مناسب نیز تهیه کنید. برای خرید دفتر زبان باید دفتری را انتخاب کنید که برگه‌های آن بافت خوبی داشته باشند. جنس برگه‌های  این دفتر می‌تواند از کاغذ کاهی یا کاغذ کارتریج باشد. اصولاً برای تهیه دفاتر زبان سایز A5 انتخاب بهترین خواهد بود. دفاتر زبان مانند سایر دفاتر دارای تنوع زیادی در نوع جلد، متریال کاغذ، ابعاد، نوع صحافی، تعداد صفحات و خطوط هستند. فروشگاه گیم افزار با ارائه کتابی به زبان های مختلف و متنوع با بالاترین کیفیت شرایط را برای آموزش آسان شما فراهم می کند.

انواع دفتر پلنر برنامه ریزی

پلنر ها دفاتر خوبی می‌باشند که برای برنامه ریزی و نوشتن اهداف مختلف زندگی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود اینکه این دفاتر از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشند، بهتر است برای نوشتن اهداف روزانه خود از پلنر برنامه ریزی شخصی استفاده کنید. واقعیت این است که برنامه ریزی مسئله ای شخصی است و هیچکس بهتر از شما نمی‌تواند جزئیات آن را مشخص نماید. بنابراین بهتر است از بولت ژورنال‌هایی استفاده کنید که توسط خودتان تنظیم و نگارش شده اند.

دفتر خاطرات

دفتر خاطرات، جايی است که ما می‌توانیم لحظات مهم و یادگاری از زندگی‌امان را با دقت و دلپذیری ثبت کنیم. این دفترچه‌ها به نوعی درون‌نگری در طول زمان ارائه می‌دهند و اجازه می‌دهند تا خاطرات، احساسات، تجربیات و افکارمان را با خود در سفر زندگی ببریم. از دفتر خاطرات می‌توان برای به یاد آوردن زمان‌های خوش و ناراحت، برای تسلیم افکار و تجربیات خود و حتی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود با دیگران بهره‌برداری کرد.

این دفترچه‌ها اغلب به طور شخصی و خصوصی نگه داشته می‌شوند و ممکن است به عنوان یک وسیله‌ای برای تجزیه و تحلیل زندگی، فرصتی برای تعمق در درون خود و حتی به عنوان منبعی برای الهام و خلاقیت به کار گرفته شوند. همچنین، دفتر خاطرات یک روش برای دستیابی به ارتباط عمیق‌تر با گذشته و فرصتی برای شناخت بهتر خودمان است. در کل، دفتر خاطرات یک وسیله قدرتمند برای ثبت تجربیات زندگی و ایجاد ارتباط با خود و دیگران است که به ما اجازه می‌دهد تا به طور معناداری با گذشته و حال خود در ارتباط باشیم.

انواع دفتر کلاسوری

بیشتر دانشجویان از دفاتر کلاسوری استفاده می‌کنند. یکی از بزرگترین مزیت‌های خرید دفتر کلاسوری امکان تغییر تعداد برگ‌های آن می‌باشد. علاوه بر این دفترهای کلاسوری از جنس خوبی بهره مند می‌باشند و برای حمل مناسب‌تر خواهند بود. هرچقدر تعداد حلقه‌های موجود در دفتر کلاسوری بیشتر باشد امکان ورق زدن برگ‌ها نیز آسان تر خواهد شد. بهتر است دفاتری را انتخاب کنید که امکان بستن آنها به وسیله آهن ربا یا دکمه وجود داشته باشد. علاوه بر این دفترهای کلاسوری بزرگ، بهترین گزینه برای خرید و استفاده خواهند بود.

جمع بندی

امروزه شرکت‌های زیادی اقدام به تولید لوازم‌التحریر و دفاتر باکیفیت کرده اند. با این حال بهتر است پیش از خرید، تمام انتظارات خود را از یک دفتر مناسب یادداشت کنید و با توجه به آنها دفتر مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

مطالب مشابه برای مطالعه بیشتر:

برنامه ریزی برای سال جدید با پلنر

مزایای استفاده از سر رسید مدیریت زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه بسته