انتخاب کیف دانشجویی

اگر به تازگی قرار است وارد دنیای دانشجویی شوید قطعا کیف دانشگاه جزء اولین خرید‌های شما خواهد بود؛ در واقع در یک استایل دانشجویی کیف هم از نظر بصری و هم از نظر کارایی بسیار مهم است. مقطع دانشگاه یکی از بهترین دوران‌های تحصیلی برای هر فردی است؛ چراکه فضایی متفاوت دارد و تجربه‌های بزرگ همراه با رشد فردی را در آن به دست می‌آرود؛ در این مسیر کیف مناسب دانشگاه عنصری جدایی‌ناپذیر از زندگی یک دانشجو است.

قطعا کیف دانشجویی مناسب باید یک‌سری ویژگی‌ها داشته باشد و نمی‌توان هر کیفی را به این منظور انتخاب کرد؛ بنابراین اگر قصد خرید کیف و کوله ایده‌آل را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فاکتورهای کلیدی در انتخاب کیف دانشجویی

ما در خرید هر لباس یا لوازمی باتوجه به مکان استفاده از آن بطور طبیعی یکسری ملاک‌ها یا فاکتورها را درنظر می‌گیریم؛ در مورد کیف دانشگاه نیز بهتر است به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید.

1- جنس مناسب

از نظر جنس برخی کیف‌ها کارایی یا جلوه بصری مناسبی برای محیط دانشگاه ندارند؛ برای مثال کیف‌های براق ورنی با تزئینات چشمگیر قطعا گزینه مناسبی در این مورد نیستند.

بطور معمول کیف‌های چرم طبیعی، چرم مصنوعی، برزنتی، کتان معمولی، کتان سنگشور، جین و… می‌توانند باتوجه به مدل کیف، گزینه‌های بسیار مناسبی باشند.

برای مثال در مورد کیف‌های دستی جنس چرم، در مورد کیف‌های دوشی کتان و جین، در مورد کوله پشتی جنس برزنت و… انتخاب‌های مناسبی هستند.

2- مدل مناسب

کیف مناسب دانشگاه باید از نظر مدل با استایل دانشجو و فضای تحصیلی دانشگاه تناسب داشته باشد؛ از این رو کوله پشتی، کیف دوشی و کیف‌های دستی محبوب‌ترین و متداول‌ترین مدل‌ها هستند.

3- طرح و رنگ

دانشگاه به عنوان یک فضای عالی تحصیلی از جوی متفاوت برخوردار است از‌این‌رو کیف مناسب دانشجو از نظر طرح و رنگ نیز باید با این جو و شأن دانشجو در تناسب باشد. پس هنگام انتخاب کیف دانشجویی در هر جنس و مدلی بسیار مهم است که کیف خود را از نظر طرح و رنگ به شکلی انتخاب کنید که پرستیژ دانشجویی شما حفظ شود.

 

انتخاب کیف دانشجویی

 

4- سایز و وزن

باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک دانشجو در بسیاری از مواقع ممکن است شما تمام طول روز را در فضای دانشگاه سپری کنید.

بنابراین کیفی که شما در طول روز حمل می‌کنید باید وزن و سایز استاندارد و مناسبی داشته باشد؛ به شکلی که باعث خستگی یا ایجاد فشار فیزیکی روی شما نشود.

5- جادار

یک دانشجو در طول روز موظف به حمل جزوه‌ها، کتاب‌ها، لوازم‌ تحریر، تعدادی وسایل شخصی، وسایل کمک‌آموزشی و… است؛ کیف دانشجو باید بتواند این وسایل را به خوبی در خود جا دهد.

بنابراین شما باید باتوجه به وسایل متداولی که به شکل روزمره همراه دارید کیفی را انتخاب کنید که از زیپ‌، جیب، لایه‌ها و بطور کل فضای داخلی مناسب برخوردار باشد.

6- ایمنی

وسایل و لوازم دانشجویی شما ازجمله کارت‌های شخصی، جزوه‌ها، گوشی همراه و… بطور طبیعی مهم و ارزشمند هستند؛ بنابراین کیف دانشجویی شما باید از نظر مدل، قفل، داشتن زیپ و دکمه، عمق و… امنیت بالایی داشته باشد و بتواند از وسایل شما به خوبی محافظت کند.

7- مقاوم و با دوام

کیف دانشجویی به عنوان یک کیف روزمره ممکن است در هر شرایط غیرقابل‌ پیش‌بینی قرار بگیرد؛ شرایطی که می‌توانند به محتوای کیف شما آسیب برسانند. بنابراین بسیار مهم است که کیفیت و جنس کیف به شکلی باشد که نسب به عواملی مانند رطوبت، تغییرات دمایی، خراش، ضربه و… مقاومت و دوام مناسبی داشته باشد.

8- استایل

یک دانشجو می‌تواند در چارچوب قوانین دانشگاه از نظر پوشش استایل‌های مختلفی داشته باشد؛ هریک از این استایل‌ها قوانین و اصول خاص خود را دارند که باید حفظ شود. بنابراین اگر شما به عنوان یک دانشجو از استایل خاصی پیروی می‌کنید هنگام انتخاب کیف دانشگاه باید آن را از نظر مدل، جنس، رنگ، طرح و… مناسب با استایل کلی خود انتخاب کنید. برای مثال اگر شما استایلی در سبک کژوال یا اسپرت دارید کیف دستی چرمی که مدل رسمی دارد نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

کیف مناسب دانشگاه

 

9- زیبایی ظاهری

در کنار فاکتورهای کیفی مسلما کیف دانشجویی باید از مدل به‌روز و زیبایی ظاهری لازم نیز برخوردار باشد تا بتواند تکمیل‌کننده استایل دانشجویی شما باشد.

10- مقطع تحصیلی

اگرچه این فاکتور نمی‌تواند شما را در انتخاب کیف مورد علاقه خود محدود کند اما بطور طبیعی با رفتن به مدارج تحصیلی بالاتر، استفاده از کیف‌های رسمی و ساده متداول‌تر است.

برای مثال شما بطور طبیعی در بین دانشجویان مقطع کارشناسی استایل‌هایی با کوله‌پشتی را بیشتر مشاهده می‌کنید؛ درحالی که در مدارج بالاتر مانند دکتری، استفاده از کیف‌های دستی متداول‌تر است.

11- قیمت مناسب

قطعا برای یک دانشجو که بخشی از مهارت او مدیریت مالی زندگی دانشجویی خود است مناسب بودن قیمت کیف دانشجویی یک فاکتور حائز اهمیت است؛ ازاین‌رو کیف موردنظر شما در مجموع باید از قیمت اقتصادی نیز برخوردار باشد.

 

 

انتخاب استایل مناسب با کوله پشتی دانشجویی

همانطور که می‌دانید هر نوع تیپ‌ و استایلی نمی‌تواند با دانشجو و فضای دانشگاه در تناسب باشد؛ این مسئله زمانی که شما بخواهید استایل خود را با کوله‌پشتی تکمیل کنید بسیار مهم‌تر است.

کوله‌پشتی محبوب‌ترین مدل کیف دانشگاه است که باید بتوانید آن را با استایل کلی خود هماهنگ کنید؛ در ادامه به تعدادی از استایل‌های دانشجویی مناسب با کوله اشاره خواهیم کرد.

1- استایل اسپرت

اسپرت به عنوان یک استایل راحت، کاربردی، به‌روز و جوان‌پسند که وجوه مشترکی با استایل ورزشی دارد یک استایل مناسب با کوله برای فضای دانشگاه است.

2- استایل کژوال

کژوال نیز به عنوان یک استایل امروزی، ساده، شیک، راحت و مینیمال با ظاهر طبیعی و هنری خود یک انتخاب عالی برای تیپ دانشجویی با کوله‌پشتی است.

این استایل دست شما را برای انتخاب رنگ‌ها، جنس‌ها، اکسسوری و ست کردن بسیار باز می‌گذارد و با فضای دانشگاه تناسب بالایی دارد.

3- استایل هنری

یکی از متداول‌ترین استایل‌های دانشجویی که در آن استفاده از کوله‌پشتی بسیار مرسوم است استایل هنری است که در بین دختران و پسران دانشجو بسیار محبوب است.

4- استایل کالج

کالج نیز یکی دیگر از استایل‌های لوکس و خاص است که به عنوان یک دانشجو می‌توانید با شناخت و رعایت اصول، این استایل را به زیبایی با کوله‌پشتی تکمیل کنید.

5- استایل مینیمال

مینیمال استایلی بدون زرق‌وبرق، تمیز، باکیفیت، راحت و کاربردی است که اصول آن با فضای دانشگاه می‌تواند هماهنگی بالایی داشته باشد؛ شما به راحتی می‌توانید کوله یا کیف مناسب دانشگاه را با این استایل ست کنید.

همنچنین اگر نمی‌دانید متناسب با استایل‌تان کوله پشتی تهیه کنید یا کیف دستی توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ” کوله پشتی یا کیف دستی ” گیم افزار را مطالعه بفرمایید تا در این باره اطلاعات لازمه را کسب نمایید.

کیف دانشگاه

 

جمع‌بندی

شما می‌توانید در این زمینه کاملا سلیقه‌ای عمل کنید اما توجه به موارد فوق قطعا کمک می‌کند که شما کیف دانشگاه خود را حرفه‌ای‌تر، معقول‌تر و اصولی‌تر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *